Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:13 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Distracţie cu droguri în Vama Veche! Un tânăr s-a ales cu o condamnare pentru o seară euforică

ro

23 Apr, 2019 00:00 2990 Marime text
Petrecerile din Vama Veche sunt cele mai titrate în mass-media din zilele noastre. Tinerii preferă să meargă în staţiune pentru a evada de betonul din oraşe şi de restricţii. Pe de altă parte, drogurile au ajuns o obişnuinţă în rândul persoanelor care pun semnul egal între ele şi distracţie. Aşa se face că o fata şi un băiat, care s-au cunoscut pe plaja din Vama Veche, au fost prinşi de oamenii legii având asupra lor droguri de risc şi mare risc. Cum tânăra nu avea decât o ciupercă halucinogenă asupra ei şi a fost cooperantă cu poliţia, ea a fost citată ca martoră, însă bărbatul de 25 de ani a primit 4 luni de închisoare cu suspendare. Decizia a fost luată de către Tribunalul Constanţa, la data de 17 aprilie.

S-a dispus trimiterea în judecată în stare de libertate a inculpatului B. D.-P., student, fără loc de muncă, necunoscut cu antecedente penale, pentru săvârşirea infracţiunii de deţinere de droguri de risc şi mare risc, pentru consum propriu, fără drept, faptă prev. şi ped. de art. 4 alin. 1 şi alin. 2 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri.

Potrivit rolii.ro, în actul de sesizare s-a reţinut că la data de 22.08.2017, în jurul orei 16.00, în timp ce se afla într-un cort situat în zona unei terase din Vama Veche, jud. Constanţa, inculpatul B. D.-P. a deţinut pentru consum propriu, fără drept, cantitatea totală de 2,49 grame canabis (drog de risc), 0,37 grame pulbere care conţinea ketamină (drog de risc), un comprimat care conţinea MDMA (drog de mare risc), 4 fragmente de carton (4 doze) în care s-a pus în evidenţă LSD (drog de mare risc) şi o ţigaretă care conţinea THC (drog de risc) şi nicotină.

La data de 22.08.2017, în jurul orei 15.30, în timp ce se aflau în exercitarea atribuţiilor de serviciu în Vama Veche, lucrătorii din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Constanţa s-au sesizat cu privire la faptul că pe o terasă din localitate au simţit un miros specific de canabis, pe care l-au localizat ca provenind dintr-un cort de culoare verde.

Faţă de cele sesizate, jandarmii s-au deplasat către cort, în interiorul căruia au observat două persoane, una de sex bărbătesc, ce stătea întinsă pe spate cu ochii închişi, prezentând urme de praf alb în zona nărilor şi având pe piept o ţigaretă confecţionată artizanal, parţial consumată, ce emana miros înţepător, specific de canabis, şi o persoană de sex femeiesc ce dormea, ambele persoane cu vârste cuprinse între 20 - 25 ani.

După ce şi-au declinat calitatea şi identitatea, jandarmii au procedat la legitimarea celor două persoane, stabilind identitatea acestora în persoana inculpatului B. D.-P. şi a martorei P. A.-T.

Cu ocazia percheziţiei corporale efectuate asupra inculpatului B. D.-P. s-a găsit o folie de aluminiu în care se afla înfăşurată o substanţă vegetală sub formă de muguri, având miros înţepător specific canabisului, de culoare verde-oliv, iar în rucsacul de culoare neagră ce îi aparţinea a fost găsit un cântar multifuncţional ce prezenta urme vegetale şi un praf alb pe taler, un plic autosigilant din plastic, transparent, ce conţinea un praf de culoare albă, un plic autosigilant din material plastic, transparent, ce conţinea o substanţă vegetală sub formă de muguri, având miros înţepător specific canabisului, de culoare verde-oliv, o folie provenită de la un pachet de ţigarete ce conţinea o pastilă de culoare roz, cu formă neregulată, patru timbre de forme şi dimensiuni diferite, cu desene florale, precum şi o ţigaretă confecţionată artizanal, parţial fumată. Cu ocazia efectuării controlului bagajelor aparţinând martorei P.A.-T. a fost identificată o folie de aluminiu în care se afla înfăşurată o ciupercă uscată, de culoare alb-maronie.

„Pe la jumătatea lunii august 2017, am venit singură în Vama Veche pentru a-mi petrece vacanţa de vară la mare. Într-una din seri, la o petrecere pe plajă, l-am cunoscut pe D. cu care am stat până dimineaţă. La petrecere eu am consumat băuturi alcoolice, dar şi droguri, mai exact canabis. Asupra mea aveam şi o ciupercă, despre care nu ştiu ce era, dar despre care bănuiam că ar avea efecte psihoactive şi pe care am primit-o de la un individ necunoscut. Precizez că din ciuperca respectivă nu am consumat deloc. Nu l-am văzut pe D. să fi consumat băuturi alcoolice sau droguri, dar şi acesta, la fel ca şi mine, era euforic. Spre dimineaţă, am mers cu D. în cort la mine, unde am dormit câteva ore. La un moment dat, am fost treziţi de doi poliţişti care ne-au legitimat şi ne-au solicitat să scoatem toate bunurile sau substanţele interzise la deţinere.

În ghiozdanul pe care îl aveam s-a găsit ciuperca menţionată, iar asupra lui D. s-au găsit mai multe tipuri de droguri, însă nu pot preciza cu exactitate ce anume. Nu aveam cunoştinţă despre drogurile pe care D. le avea asupra sa şi precizez că acesta nu s-a oferit să îmi dea să consum.

Mai arăt că am mai fost cercetată într-un alt dosar al DIICOT - ST Constanţa pentru deţinerea de droguri de mare risc, dosar soluţionat cu renunţarea la urmărirea penală în cursul anului 2018. Precizez că de câteva luni am renunţat complet la a mai consuma droguri. Alte aspecte nu mai am de precizat”, a declarat tânăra în instanţă.

„În jurul datei de 15.08.2017, am venit singur la Vama Veche pentru a-mi petrece vacanţa de vară la mare. Pe perioada şederii la mare am cunoscut o fată ce a devenit prietena mea, pe durata vacanţei. Într-una dintre seri am mers la rulotele din zona (…) pentru a cere o ţigară, întrucât rămăsesem fără. Acolo am intrat în vorbă cu un individ străin care s-a oferit să îmi vândă mai multe tipuri de droguri, printre care canabis, ketamină, MDMA şi LSD. Întrucât doream să mă distrez şi să experimentez lucruri noi, eu fiind consumator ocazional de canabis, cam o dată la câteva luni, am acceptat oferta individului respectiv şi am cumpărat de la el drogurile menţionate. Dintre substanţele respective am consumat o parte din canabis. Menţionez că din drogurile cumpărate nu i-am dat prietenei mele să consume şi nici altor persoane.

Într-o după-amiază, în timp ce dormeam în cort, am fost abordaţi de doi agenţi de poliţie care ne-au legitimat şi percheziţionat, găsind în cort substanţele respective, pe care ulterior am recunoscut ca fiind ale mele. Nu pot preciza dacă asupra ei s-au găsit droguri sau nu, pentru că nu mai ţin minte.

Întrucât în prezent nu mai consum droguri, consider că nu am o problemă cu drogurile, astfel încât apreciez că nu se impune să fiu evaluat în vederea includerii într-un program de asistenţă a persoanelor consumatoare de droguri. Recunosc şi regret fapta săvârşită şi îmi exprim acordul de a presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii”, a punctat inculpatul la audieri.

Prin urmare, instanţa îl condamnă pe inculpatul B. D.-P. la o pedeapsă de patru luni de închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de deţinere de droguri de mare risc, pentru consum propriu, fără drept. Aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 litera a (dreptul de a fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice), litera b (dreptul de a ocupa o funcţie ce implică exerciţiul autorităţii de stat), litera k (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în cadrul unei persoane juridice de drept public) şi alin. 3 din C.pen. pe o durată de 2 ani, care se aplică conform  art. 68 alin. 1 lit. b Cod penal. Dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere. Stabileşte ca organ de supraveghere Serviciul de Probaţiune Bucureşti. Stabileşte un termen de supraveghere pe o durată de 2 ani.

În baza art. 93 alin. 2 din C.pen., pe durata termenului de supraveghere, inculpatul are obligaţia de a urma un program de reintegrare socială derulat de către Serviciul de Probaţiune Bucureşti. În baza art. 93 alin. 3 din C.pen., inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 30 de zile, în cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti sau al Centrului Municipal Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională , afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate nu poate presta această muncă.