12:52 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CNN Un nou asteroid amenință pământul

07 Nov, 2013 11:17 2188 Marime text
Un nou studiu publicat în revista Nature atenționează asupra pericolului căderii unui asteroid de mărimea celui care a lovit orașul Celeabinsk la data de 15 februarie, poate chiar mai mare.
Un meteorit de genul celui căzut la Celeabinsk, se aproxima că ar putea lovi pământul doar o dată la 150 ani, potrivit informațiilor telescopice. Dar  analiza  datelor existente, sugerează că aceasta s-ar putea întâmpla la fiecare 30 de ani. Cercetătorii au descoperit  peste 1.000 de obiecte similar, din fericire însă multe dintre  acestea își schimbă traiectoria, se opresc sau se dezintegrează în spațiu.
Aparantura de ultimă generație le permite cercetătorilor să scaneze aproape continuu spațiul aerian, în așa fel încât  să  găsească la timp soluții, pentru a preveni un dezastru. Profesorul Peter Brown, de la Universitatea din Western Ontario, Canada, a declarat că autoritățile ruse ar fi trebuit să anunțe populația despre apropierea meteoritului, chiar dacă nu se știa cu precizie locul impactului. Meteoritul de la Celiabinsk a fost un corp ceresc care a intrat în coliziune cu Pământul în dimineața zilei de vineri 15 februarie2013, în regiunea Celeabinsk din Rusia.  Căderea meteoritului cu un diametru de circa 15 metri și o greutate aproximată de 7.000–10.000 de tone s-a produs la ora locală 09:23, în ziua de vineri 15 februarie 2013  în apropierea orașului Celeabinsk, daunele principale în urma căderii producându-se în oraș și în alte șase localități învecinate.
Cel puțin 950 de persoane, dintre care peste 80 de copii, au fost rănite de cioburile de geamuri sparte sau de obiecte deplasate de unda de șoc în urma căderii. Conform centrul federal de cercetare și de dezvoltare al NASA, greutatea bolidului căzut a fost estimată la 7 tone. Pe durata căderii, după intrarea în atmosferă cu o viteză de 18-20 km/s, meteoritul a început să se dezintegreze datorită supraîncălzirii și topirii, și să se rupă în bucăți incandescente începând de la altitudinea de aproximativ  30 -50 km, care s-au prăbușit cu o viteză de aproximativă 35.000 km/oră (de zece ori mai repede decât un glonte de pușcă).
Sursa: CNN