Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:15 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În atenția cadrelor didactice! Ce modificări ar putea interveni la titularizare

ro

05 May, 2020 00:00 4266 Marime text

La finele săptămânii trecute, senatorul Liviu Marian Pop făcea cunoscut faptul că proiectul de lege privind modificarea titularizării a fost votat în Comisia pentru învățământ din Senat. „Urmează votul în plenul Senatului.
Sper să fie favorabil chiar dacă PNL-ul și MEC-ul sunt împotriva acestor modificări”, afirma prof. Pop.
 
Iată despre ce modificări este vorba:
​1.​ La articolul unic, după punctul 1 se introduce un nou punct, pct.11, cu următorul cuprins:
​„11.​Articolul 9 (31) se modifică şi va avea următorul cuprins:
​Art.93 (1).-​(1) Cadrele didactice calificate care au participat și obţinut în ultimii 3 ani nota/media de cel puţin 7 la un concurs naţional unic de titularizare în învăţământul preuniversitar, au definitivarea în învățământ şi sunt angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată pe acel post/catedră de cel puțin 3 ani de zile, devin titulari în sistemul de învățământ preuniversitar, li se modifică durata contractului încheiat cu unitatea de învățământ, în durată nedeterminată, dacă postul didactic/catedra este vacant(ă) şi are viabilitate.
​(2) Cadrelor didactice calificate care au participat în ultimii ani la concursul național unic de titularizare în învăţământul preuniversitar, au obţinut nota/media de cel puţin 7, au definitivarea în învățământ și sunt încadrate cu contract individual de muncă pe durată determinată, mai mică decât cea prevăzută la alin.(1), pe un post/catedră, li se modifică durata contractului de muncă în durată nedeterminată la data la care acumulează 3 ani pe postul/catedra respectiv(ă) și acesta/aceasta are viabilitate pe durata nivelului de învățământ preșcolar, primar, gimnazial sau liceal, după caz.
​(3) De la data modificării duratei contractului individual de muncă în durată nedeterminată, cadrele didactice au dreptul să participe la toate etapele de mobilitate de personal, potrivit metodologiei elaborate cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.”
 
​2.​La articolul unic punctul 10, după alineatul (13) al articolului 254 se introduce un nou alineat, alin.(131), cu următorul cuprins
​„(131) În anul școlar în care se declară stare de urgență sau de asediu, potrivit Constituției României, cadrele didactice calificate care au participat și obţinut in ultimii 3 ani nota/media de cel puţin 7 la un concurs naţional unic de titularizare în învăţământul preuniversitar, au definitivarea în învățământ şi sunt angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată pe acel post/catedră de cel puțin 3 ani de zile, devin titulari in sistemul de învățământ preuniversitar, li se modifică durata contractului încheiat cu unitatea de învățământ, în durată nedeterminată, dacă postul didactic/catedra este vacant(ă) şi are viabilitate”.
 

Reacțiile profesorilor


„Eu chiar sper sa nu treacă o asemenea lege discriminatorie. Sunt posturi vacante, sa se dea concurs pentru ele, în anul în care ele se vacantează.
Și ar trebui sa se elibereze multe, ținând cont ca avem clase supraaglomerate. Apropo, ne spuneți ceva despre numărul de copii/clasa, în anul școlar următor? Sau vor fi tot 30, 35, etc. Dacă reduceți nr de copii/clasa, apar și posturi și calitate în actul predării”.
 
„Sper să nu se adopte legea asta!!! Cei care merg 3 ani pe același post sunt mereu oamenii directorilor. Cei care lingușesc și sunt primiți în fiecare an fără ca acel post să mai fie scos să le dea și altora șansa. Și acum vreți să-i mai și titularizați? Unde mai este egalitatea de șanse?”.
 
„Mie sincer nu mi se pare corect. Adică stai de 3 ani pe un post liber ca și suplinitor cu nota 7.50 să zicem, iar altul cu media 9 pe un post rezervat e condamnat să rămână în continuare suplinitor că n-a avut noroc să fie 3 ani la rând pe un post liber. Să se organizeze concurs de titularizare corect , iar cel mai bun să devină titular”.
 
„Felicitări ! Dați, vă rog, șanse egale și tinerilor, celor care abia au terminat, au luat 7, 8, 9 sau 10 de la primul examen, au luat postul la ședință publică, vor lua în vară definitivatul, dar au, săracii, doar un an vechime la unitatea de învățământ”.
 
„Sunt uimit de comentariile voastre, că nu e corect... în loc să scrieți aiurea și să dați cu presupusu, puneți mâna și citiți codul muncii, în sfârșit există o corelație între codul muncii și legea educației, în ceea ce privește angajarea. Respect domnule senator! Restul sunt bla bla bla... indiferent ce veți face se vor găsi «inteligenți» să fie contra, rușine, mai sunteți și profesori!!!! Nu mai dezinformați că posturile s-au dat nu știu cum, e minciună, toate posturile, inclusiv cele apărute pe parcursul anului școlar, au fost publicate pe site-ul ISJ urilor, cu detalii, fiecare a știut când a luat postul, ce post e, care e viabilitatea, etc... Ne plângem că merge învățământul rău, din cauza voastră funcționează așa!!! Mai lăsați frustrările și focusați-vă pe lucruri importante! Ați stat de vorbă cu elevii, cu părinții? Cât sunt de nemulțumiți de faptul că în fiecare an se schimbă profesorul la clasă? Ați întrebat un specialist care sunt efectele negative ale acestor schimbări? Atât asupra procesului de învățare, cât și a relaționării, a psihicului copilului, etc?”.
 
Citește și:

Năstruşnica propunere a senatorului Liviu Marian Pop Posturile de inspectori şcolari generali şi adjuncţi, ocupate în urma votului profesorilor titulari (documente)

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii