Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:55 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sătui să mai aştepte Scafandri voluntari încearcă să-i găsească pe Zarafu şi Ispas

ro

24 Oct, 2010 22:16 1435 Marime text

La scurt timp după ce Paul Brânză, directorul Autorităţii Navale Române, a spus că sunt şanse foarte mari ca şefii societăţii comerciale Shark SRL să nu permită propriilor angajaţi cercetarea epavei cargoului turcesc Medy, câţiva scafandri au decis că se impune punerea în aplicare a planului „B". În acest sens, apropiaţii tinerilor dispăruţi în seara zilei de 9 septembrie, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, au cercetat ieri nava Medy, unde se presupune că s-ar afla trupurile neînsufleţite ale celor doi.

Verificarea cargoului Medy a început încă de sâmbătă seara, cu o întâlnire de lucru. Fiecare scafandru voluntar implicat a avut grijă să-şi aducă echipamentul necesar acţiunii. Conform informaţiilor obţinute, cercetarea de ieri a fost înregistrată cu ajutorul unei camere video. După am mai precizat, ultima inspecţie oficială a navei Medy a fost făcută în perioada 13-17 septembrie de către angajaţii Centrului 39 Scafandri din Forţele Navale. În urma acestui eveniment, Medy s-a dovedit a fi „curată", însă scafandrii coborâţi în mare nu au reuşit să verifice în totalitate sala maşini. Conform raportului, nu a fost găsit niciun indiciu care să arate faptul că pe acolo ar fi trecut cei doi scafandri. Deşi au trecut o lună şi 16 zile de la momentul dispariţiei celor doi, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanţa nu cercetează acest eveniment drept un accident de muncă, din cauza faptului că nu au fost găsite cadavrele. Dosarul privind moartea celor doi scafandri este instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanţa, care, la rândul său, a delegat Poliţia Port Constanţa să efectueze cercetări cu privire la caz. Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas lucrau pentru firma lui Jorj Unciuleanu, SC Hunter's Company SRL. Conform declaraţiilor oficiale, în momentul dispariţiei, cei doi încercau să filmeze unul dintre rezervoarele epavei cargoului turcesc Medy. La scurt timp după producerea tragediei, Paul Brânză, şeful Autorităţii Navale Române, ne-a declarat că scufundarea celor dispăruţi nu a fost autorizată. „Firma (nr. Hunter's Company) avea autorizaţie pentru scufundări. Însă, pentru acest gen de scufundări ar fi trebuit o autorizaţie specială, din partea ANR, pe care societatea nu a primit-o", a mai spus la acel moment Brânză. Până la închiderea ediţiei nu am reuşit să aflăm rezultatul cercetărilor desfăşurate de voluntari.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • jenica 25 Oct, 2010 16:31 e pacat ca nimeni nu ii ajuta pe scafandrii acestia care au incercat sa intre e bataie de joc in tara noastra daca o sa mai fie un caz tot asa o sa inchidem ochiii ne lasam calcati in picioare pai cum sa mai ridicam capuu si sa avem demnitate cand tacem malc si ne e frica sa comentam