Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:29 26 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Parastas de un an şi jumătate de la moartea scafandrilor Zarafu şi Ispas

ro

01 Mar, 2012 20:00 2460 Marime text
scafandri-Zarafu.jpgA trecut aproape un an şi jumătate de la moartea scafandrilor Cătălin Valeriu Ispas, fost angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, şi Dumitru Cristian Zarafu. Pe data de 6 martie, Ispas ar fi trebuit să sărbătorească aniversarea a 29 de ani, iar Zarafu ar fi trebuit să împlinească 40 de ani în ziua în care se comemorează un an şi jumate de la moartea sa, respectiv 9 martie.

scafandri-CatalinIspas.jpg„Sâmbătă voi face pomană de un an şi jumate pentru Cristi. Deşi a trecut atâta timp, încă nu s-a rezolvat nimic. Iţele din Portul Constanţa cred că au culori politice ...şi atunci trebuie doar să încercăm să acceptam realitatea aşa cum este ea. Ştim că trăim în România şi că pentru cei care au putere, viaţa a doi oameni nu înseamnă nimic. Singurul lucru care îmi rămâne de făcut este să păstrez vie amintirea iubitului meu aşa cum era el şi să sper că o dată vinovaţii vor plăti", ne-a declarat logodnica lui Dumitru Cristian Zarafu. După cum arătam şi în ediţiile trecute, pe data de 1 septembrie 2010, la ora 12.52, cargoul turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine sud faţă de capul digului de Nord al portului Constanţa, travers pescărie Eforie Sud, la o distanţă de aproape patru mile marine faţă de ţărm. Pe data de 9 septembrie 2010, fără a avea avizele necesare, Jorj Unciuleanu, patronul SC Hunter's Company SRL, împreună cu două echipe de scafandri a câte doi oameni, printre ei fiind Zarafu şi Ispas, s-a deplasat către epava cargoului turcesc. Unciuleanu s-a folosit, pentru a ajunge în larg, de vasul Cristal aflat în patrimoniul Agenţiei Române pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM). În acea zi, Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas şi-au văzut pentru ultima dată familiile. În urma cercetărilor s-a stabilit că serviciul de transport efectuat în seara de 9.09.2010 s-a făcut fără respectarea revederilor OG numărul 33/2004. De asemenea, Direcţia Generală de Control din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a mai concluzionat că prezenţa la bord a scafandrilor şi activităţile SC Hunter's Company SRL nu au fost anunţate Căpităniei Zonale Constanţa de către căpitanul navei Cristal, Gheorghe Teleanu, angajatul ARSVOM. Specialiştii ministerului au comunicat familiilor celor doi morţi că „susţinerile dumneavoastră referitoare la favorizarea domnului Unciuleanu Jorj de către directorii ARSVOM sunt întemeiate".

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • VERA 08 Mar, 2012 23:20 in memoria lui Zarafu Cristian... 9 MARTIE 2012 http://youtu.be/ejSC5o88oCM
  • VERA 03 Mar, 2012 19:12 Deşi a trecut atâta timp, încă nu s-a rezolvat nimic. Iţele din Portul Constanţa cred că au culori politice ...şi atunci trebuie doar să încercăm să acceptam realitatea aşa cum este ea. Ştim că trăim în România şi că pentru cei care au putere, viaţa a doi oameni nu înseamnă nimic. Singurul lucru care îmi rămâne de făcut este să păstrez vie amintirea iubitului meu aşa cum era el şi să sper că o dată vinovaţii vor plăti"