Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
21:29 13 05 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În aşteptarea ridicării interdicţiei legată de greutatea microbuzelor Nesiguranţă?! Ce s-a mai construit pe podul de la Agigea (galerie foto)

ro

07 Oct, 2013 00:00 1894 Marime text
Participanţii la trafic au fost anunţaţi că începând cu data 1 octombrie, pe podul de la Agigea situat pe DN 39 la km 8+988, circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5t

De azi, vehiculele cu masa totală admisă maximă admisă mai mare de 3,5 tone, care asigură transportul special al elevilor, transportul special de persoane şi transportul public de persoane, ar trebui să poată traversa podul de la Agigea, fără nicio restricţie. În şedinţa din data de 3 octombrie, Consiliul Judeţean Constanţa a aprobat suspendarea încasării taxei de utilizare a drumurilor judeţene pentru autovehiculele cu masa totală admisă maximă admisă mai mare de 3,5 tone, care circulă pe un anumit tronson de drum. De asemenea, în aceeaşi şedinţă, CJC a aprobat şi exceptarea de la măsura închiderii circulaţiei pe podul de la Agigea peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe drumul naţional 39, la kilometrul 8+988, microbuze şi autocare mai grele de 3,5 tone. Chiar şi aşa, în prezent, pe pod au fost construite două tunele (câte unul pe fiecare sens de mers), pentru ca cetăţenii să poată traversa obiectivul la pas.

Conform expunerii de motive la proiectul de hotărâre privind suspendarea încasării taxei de utilizare a drumurilor judeţene, CJC anunţă că oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Ministerul Afacerilor – Inspectoratul general al Poliţiei Române – Direcţia Rutieră le-a adus la cunoştinţă că „în vederea executării lucrărilor de reabilitare a podului peste Canalul Dunăre-Marea Neagră de la Agigea, situat pe DN 39, la km. 8 + 988, circulaţia pe acest tronson va fi închisă pentru maşinile mai grele de 3,5 tone. „Pentru autovehiculele menţionate mai sus, circulaţia pe podul de la Agigea situat pe DN 39 la km8+988 va fi închisă cu 1.10.2013 şi până la finalizarea tuturor lucrărilor de reabilitare la tronsonul de drum naţional menţionat. Dat fiind situaţia de fapt, propun ca pentru autovehiculele mai grele de 3,5 tone care folosesc varianta ocolitoare Cobadin – Ciobăniţa, Osmancea, Mereni- Topraisar – intersecţie drum naţional 38 să fie suspendată încasarea taxei de utilizare a drumurilor judeţene, plată stabilită prin HCJC nr.5.2007, cu modificările şi completările ulterioare. Suspendarea încasării taxei de utilizare a drumurilor judeţene este valabilă până la încheierea lucrărilor de execuţie a podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre marea Neagră, pod ce se află în construcţie la acest moment şi care va fi finalizat cel mai târziu la data de 1 iunie 2014”, conform documentelor date publicităţii de Consiliul Judeţean Constanţa.

Potrivit aceleiaşi expuneri de motive, CJC a mai decis şi exceptarea de la măsura închiderii circulaţiei pe podul de la Agigea peste Canalul Dunăre-Marea maşinilor cu masa totală admisă maximă admisă mai mare de 3,5 tone, care asigură transportul special al elevilor, transportul special de persoane şi transportul public de persoane. Până la închiderea ediţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu a publicat niciun punct de vedere cu privire la decizia Consiliului Judeţean Constanţa referitoare la permiterea tuturor microbuzelor şi autocarelor să traverseze podul. Ultimul comunicat al companiei legat de podul de la Agigea a dat dat pe data de 30 septembrie, când participanţii la trafic au fost anunţaţi că începând cu data 1 octombrie, pe podul de la Agigea situat pe DN 39 la km 8+988, circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5t. CNADNR a menţionat că instituirea restricţiilor de circulaţie, respectiv închiderea circulaţiei, este determinată de lucrările de reabilitare a podului de la Agigea, respectiv lucrări de înlocuire a hobanelor existente. Dorind parcă să accentueze şi mai mult senzaţia de şantier şi de nesiguranţă, pe pod au fost construite două tunele (câte unul pe fiecare sens de mers), pentru ca cetăţenii să poată traversa obiectivul la pas. Rămâne de văzut dacă hotărârea CJC referitoare la microbuze şi autocare va fi pusă aplicare!

Ti-a placut articolul?

Comentarii