Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:16 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Confuzie pe podul de la Agigea Nicuşor - „Hotărârea CJC a fost trimisă Prefecturii, vineri”. Bola - „Am dat avizul de legalitate. Dar, există o problemă”

ro

08 Oct, 2013 00:00 2113 Marime text
După închiderea podului de la Agigea pentru maşinile mai grele de 3,5 tone a fost efectuat un studiu amănunţit

Hotărârea Consiliului Judeţean Constanţa prin intermediul căreia s-a decis ca vehiculele cu masa totală admisă mai mare de 3,5 tone, care asigură transportul special al elevilor, transportul special de persoane şi transportul public de persoane, să poată traversa podul de la Agigea, fără nicio restricţie, nu a fost pusă, ieri, în aplicare. Şi asta, deşi în ultima şedinţă de consiliu judeţean s-a precizat că hotărârea mai sus precizată va produce efectele aşteptate de constănţeni începând cu data de 7 octombrie. Confuzia a pornit de la numărul de zile necesar unei hotărâri pentru a intra în legalitate.

Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Daniel Constantinescu, ne-a comunicat, ieri, că „orice hotărâre de consiliu local, orăşenesc, municipal ori judeţean intră în vigoare la cinci zile de la comunicarea către Prefectură”. În situaţia de faţă, hotărârea CJC a fost trimisă Prefecturii Constanţa vineri, 4 octombrie. La rândul său, prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a menţionat că, vineri, a acordat avizul de legalitate necesar punerii în aplicare a hotărârii Consiliului Judeţean, însă ar exista o problemă. „Este nevoie de un ordin comun al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi al Ministerul Afacerilor – Inspectoratul general al Poliţiei Române – Direcţia Rutieră. În lipsa acestui aviz, nu se poate circula pe pod (nr. aşa cum prevede hotărârea CJC)”, a mai adăugat Bola.

Nu este de trecut cu vederea faptul că, potrivit unor surse, după închiderea podului de la Agigea pentru maşinile mai grele de 3,5 tone a fost efectuat un studiu amănunţit. Acesta a „scos la iveală” faptul că circa 90% dintre microbuzele care transportă elevi la şcoli au greutatea mai mare decât cea limitată. Altfel spus, autorităţile centrale par să se fi pripit în ceea ce priveşte fixarea interdicţiei de greutate pe podul mai sus precizat. Până la punerea în aplicare a hotărârii CJC, celor tranzitează podul de la Agigea nu le rămâne decât să respecte indicaţiile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, conform căreia din data de 01 octombrie, circulaţia rutieră să fie închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5t. Prin intermediul unui comunicat, CNADNR a anunţat zilele trecute că „instituirea restricţiilor de circulaţie, respectiv închiderea circulaţiei, este determinată de lucrările de reabilitare a podului de la Agigea, peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe DN 39 la km 8+988, respectiv lucrări de înlocuire a hobanelor existente”.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii