Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:45 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cât ar costa RCA-ul în cazul în care ar fi plătite asigurări pentru toate vehiculele înmatriculate

ro

27 Jan, 2016 00:00 1968 Marime text

 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) arată că, în cazul în care toate autovehiculele din România ar fi asigurate RCA, prima medie pentru vehiculele comerciale ar scădea la 1.100 de euro, în timp ce prima medie pentru autoturisme s-ar reduce la 95 de euro.
 
Anul trecut, piaţa RCA s-a ridicat la aproape 750 de milioane de euro, potrivit estimărilor UNTRR pe baza datelor ASF din primele nouă luni din 2015 şi cu menţinerea unei creşteri de 15% faţă de 2014.
 
Totodată, conform Raportului Consiliului Concurenţei din decembrie 2015 asupra pieţei asigurărilor, citat de UNTRR, această sumă de 750 de milioane de euro este colectată astfel: circa 600 de milioane de euro de la 76,9% dintre autoturismele înmatriculate în România (4,6 milioane de autoturisme, din 6 milioane de autoturisme) şi circa 150 de milioane euro de la 51% (în scădere cu 8% față de 2011, conform aceluiași studiu) dintre autovehiculele comerciale licențiate în România (84.150 din 135.000 de camioane peste 3,5 t și 30.000 de autocare/autobuze/microbuze cu peste 1+8 locuri).
 
UNTRR arată că prima medie pentru autovehiculele comerciale este de 1.800 de euro, iar cea pentru autoturisme - 130 de euro.
 
Dacă ar crește nivelul colectării la 100%, conform estimărilor UNTRR, s-ar putea ajunge la nivelul actual al pieței, astfel: circa 570 de milioane de euro - 100% dintre autoturismele înmatriculate în România - 6 milioane de autoturisme şi circa 180 de milioane euro - 100% din parcul total de 165.000 de autovehicule comerciale licențiate în România - 135.000 de camioane peste 3,5 t și 30.000 de autocare/autobuze/microbuze cu peste 1+8 locuri.
 
Reprezentanţii UNTRR arată, prin aceste cifre, că prima medie pentru autovehiculele comerciale ar scădea la 1.100 de euro, iar prima medie pentru autoturisme s-ar reduce la 95 de euro.
 
În felul acesta, prima medie pentru autovehiculele comerciale ar scădea la 1.100 de euro (5.000 de lei), iar pentru autoturisme, prima medie s-ar reduce la 95 de euro.
 
„Creşterea gradului de cuprindere în asigurarea RCA a tuturor autovehiculelor s-ar putea realiza prin verificarea poliţelor RCA cu ajutorul camerelor de supraveghere CNADNR - numerele de înmatriculare citite de aceste camere se vor exporta periodic către ASF, unde se vor compara cu baza de date existentă şi va presupune sancţionarea celor care nu au asigurare“, arată reprezentanţii UNTRR.
 
Totodată, „reducerea fraudei pe segmentul RCA s-ar putea realiza prin măsuri administrative la emiterea poliţelor RCA, respectiv conexiunea la baza de date a DRPCIV/RAR, după sistemul existent şi funcţional utilizat la emiterea rovinietelor, vehiculul fiind identificat pe baza unicităţii numărului de înmatriculare şi a seriei de şasiu. În urma identificării vehiculului în baza de date a DRPCIV/RAR, seria de şasiu este completată în mod automat în aplicaţie“, precizează UNTRR.
 
„Dacă nu se adoptă nicio măsură administrativă, tarifele pentru transportatorii rutieri vor continua să crească, iar procentul autovehiculelor asigurate va continua să scadă într-un ritm puternic accelerat faţă de scăderea de 8% dintre 2011 şi 2014, iar singura soluţie pentru a evita colapsul pieţei RCA într-un an electoral, când nu va fi compensat venitul nerealizat de la vehiculele comerciale cu creşteri proporţionale la autoturisme, va fi, pe modelul asigurării obligatorii de locuinţe, limitarea tarifelor RCA/carte verde“, arată UNTRR.
 
UNTRR propune un nivel de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de mărfuri şi persoane care fac transporturi rutiere internaţionale şi naţionale, de maximum 2.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local şi de maximum 300 de lei pe 12 luni pentru autoturisme.
 
„ASF ar trebui să ia măsuri şi să atenţioneze utilizatorii de RCA/carte verde să încheie poliţe de asigurare la societăţi de asigurare solvabile, pentru ca, în situaţia repetabilă a cazului Astra, chiar dacă Fondul de Garantare ar mai avea resurse pentru despăgubiri, acestea sunt limitate la 100.000 de euro/cerere despăgubire, orice sumă care trebuie despăgubită peste această valoare rămânând în răspunderea utilizatorilor! Permiţând funcţionarea în continuare a unor astfel de firme în România, ASF expune consumatorii de RCA/carte verde la riscuri de plată de până la 5.900.000 de euro pentru eventuale daune produse în România și la sume posibil mult mai mari pentru daune produse în ţări în care nu există astfel de plafoane“, mai punctează UNTRR.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii