Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:39 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cartierul Palas, la un pas de catastrofa

ro

26 Jun, 2004 00:00 1279 Marime text

Bombe cu ceas pe calea ferata

Doua cisterne pline cu GPL au fost cat pe ce sa sara in aer dupa ce supapa de inchidere a uneia dintre ele s-a defectat si au aparut scurgeri de gaz * Autoritatile au reactionat prompt, izoland vagonul cu probleme si intrerupand curentul electric pe calea ferata * Vagoanele veneau din Vrancea si fusesera incarcate la RAFO Onesti * Potrivit celor de la Protectia Civila, o explozie ar fi "curatat" totul pe o suprafata de 700-800 de metri patrati, pericolul fiind mult mai mare inainte de intreruperea curentului electric si de izolarea cisternei defecte * Autoritatile au declansat o ancheta pentru a stabili cauza defectiunii, respectiv daca este vorba despre o eroare umana sau a fost vorba despre o defectiune imposibil de prevazut

O deflagratie comparabila probabil doar cu tragedia de la Mihailesti a fost la un pas de a se produce ieri dupa-amiaza la Constanta, in triajul CFR Palas, unde doua vagoane pline cu gaz petrolier lichefiat au fost cat pe ce sa sara in aer. In jurul orei 14.00, sefa de tura din cadrul haltei CFR Palas a sesizat ca de la doua cisterne aflate pe linie emana un puternic miros de gaz. Au fost anuntate autoritatile, la locul cu pricina sosind reprezentantii Inspectoratului Judetean de Politie, ai Inspectoratului de Protectie Civila, Pompierii. Pentru a preintampina producerea unei explozii, imediat a fost intrerupt curentul electric pe linia de cale ferata, iar traficul in zona a fost oprit. S-a stabilit ca exista scurgeri de gaz si ca acesta provine de la unul dintre vagoanele-cisterna care avea o capacitate de 30 de tone si era plin cu combustibil. Cisterna care nu avea deficiente a fost de urgenta retrasa si transportata intr-un loc sigur. A fost creat un perimetru de siguranta, iar specialistii s-au deplasat la vagon, pentru a putea efectua lucrarile de remediere. Nu s-a admis interventia cu pompe cu apa, existand si in acest caz riscul unei explozii. Gazul iesea printr-o supapa care se pare ca era defecta. La o ora de la descoperirea defectiunii, pericolul cel mare trecuse, dar lucrarea de reparare a supapei nu se incheiase definitiv. Potrivit maiorului Andrei Gabriel Niculae, sef de stat major in cadrul Brigazii de Pompieri Militari "Dobrogea", daca cisterna ar fi explodat, pagubele ar fi fost imense. Ofiterul a declarat ca cele doua vagoane faceau parte dintr-o garnitura care venise din localitatea vranceana Adjud. Cisternele fusesera incarcate cu gaz lichefiat la RAFO Onesti. Seful Inspectoratului de Protectie Civila, comisar Sorin Cretu, a declarat si el ca pagubele ar fi fost uriase in cazul unei explozii a cisternei. Deflagratia ar fi "curatat" totul pe o suprafata de 700-800 de metri patrati. Din fericire, zona locuita era mult prea indepartata ca sa fie afectata de o eventuala explozie. Chiar si asa, pericolul pierderilor de vieti omenesti a existat timp de mai multe ore, la fata locului fiind prezenti numerosi pompieri, inspectori, politisti si, nu in ultimul rand, ziaristi. La inchiderea editiei, lucrarile de remediere nu fusesera inca finalizate. In acest caz s-a declansat deja o ancheta pentru a se vedea cum a aparut supapa defecta si cine se face vinovat.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii