Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:34 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Sistemul informatic al cardului de sănătate, fără mentenanţă! Medicii și pacienţii, în alertă!

ro

21 May, 2018 00:00 2400 Marime text
După aproape două săptămâni de colaps, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat, săptămâna trecută, că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este funcțională. Chiar dacă acum problemele se vor rezolva, medicii de familie atrag atenția că situația rămâne gravă. Sistemul, a cărui necesitate nu e negată, are sincope și îngreunează activitatea medicilor și, implicit, a pacienților.
 
„În continuare se efectuează activități de analiză, monitorizare, verificare și consolidare a platformei informatice, iar după parcurgerea acestora urmează a se trece la ridicarea indisponibilității, prin anunțarea pe site-ul instituției“, se arata într-un comunicat al CNAS. La ora actuală, sistemul informatic din sănătate nu mai are mentenanța asigurată. Contractul pe care CNAS îl avea cu Siveco s-a încheiat și nu au fost luate măsuri pentru ca sistemul să nu rămână fără mentenanță. La începutul lunii mai, Siveco a anunțat că în ultima perioada asigurase mentenanța în mod gratuit și refuza să mai facă acest lucru. Deocamdată, conform comunicatului CNAS rămâne așa până când se termină raportarea lunii mai, ceea ce înseamnă, pentru că ei au fost evazivi în a da termene, aproximativ în jurul datei de 10-15 iunie. Raportarea serviciilor din luna mai se face începând cu data de întâi a lunii următoare și durează în general 7-10, 15 zile maxim, depinde de județ. Medicii de familie cer CNAS să recunoască problemele din momentul în care ele apar. Adică medicul de familie introducea cardul pentru pacient, dar nu mai avea nicio certitudine că datele care apar sunt cele reale. De aici și temerile medicilor că ei vor fi cei care vor ajunge în final să achite nota de plată.
 
În comunicatul de săptămâna trecută, CNAS precizează și că „echipa de lucru IT a stabilit faptul că nu au fost pierdute/deteriorate informații din baza de date a PIAS“. Acum situația pare că a fost remediată, datele recuperate, iar sistemul funcționează în parametri normali, urmând ca, odată ce există certitudinea că problemele au fost înlăturate, să fie ridicate regulile speciale impuse în această perioadă și să fie emis de către Casă ordinul așteptat de medici. Dar aceste reparații au fost făcute de Siveco gratuit și, odată reparațiile încheiate, sistemul va rămâne din nou fără mentenanță asigurată, pentru că nu exista un contract în vigoare. Rămâne să vedem cum va fi rezolvată și această situație.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii