Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:21 16 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Cine fură startul campaniei electorale sau… „Candidezi ca un hoţ“

ro

18 Mar, 2016 00:00 2283 Marime text
Alegerile locale 2016 ar urma să aibă loc în data de 5 iunie, urmând ca startul campaniei electorale să fie dat pe 6 mai. Însă candidaţii care vor să prindă un loc în administraţia publică locală au furat deja startul campaniei electorale!
 
Constănţenii au început deja să găsească în cutiile poştale pliante şi broşuri de promovare a celor care se visează lideri locali. Frumos colorate, imprimate pe hârtie de cea mai bună calitate, materialele de promovare conţin cele mai măreţe fapte ale acestora, făcute pentru comunitatea locală. Candidaţii ne zâmbesc din poză, promiţând generalităţi de prostit fraierii!
 
Pe Facebook, recent, a fost lansată campania „Candidezi ca un hoţ“, prin care toţi cetăţenii care vor să semnaleze forme de publicitate electorală înainte de termen o pot face prin postarea de materiale video sau foto. Pagina este deja plină de pliante, broşuri, panouri publicitare, pancarte. Toate cu pozele celor care ne cer votul şi încrederea. Toate pentru a ne convinge că sunt cei mai buni, având în vedere că trebuie să strângă un număr de semnături de susţinere.
 
La începutul lunii martie, Platforma Acţiunea Civică a Tinerilor a condamnat acţiunile partidelor politice care au început înainte de termenul legal acţiunile de promovare electorală. Din acest motiv, a fost demarată campania „Candidezi ca un hoţ“, prin care toţi cetăţenii care vor sa semnaleze forme de publicitate electorală înainte de termen o pot face prin postarea de materiale video sau foto pe pagina de Facebook, creată în acest scop. PACT atrage atenţia asupra faptului că, potrivit legii, campania electorală începe cu 30 de zile înainte de data desfăşurării alegerilor, deci pe 6 mai 2016. De asemenea, potrivit Legii 185/2013, privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, toate formele de publicitate stradală sunt amplasate doar în baza unei autorizaţii de construire emise de primarii de sector sau de primarul general pentru zonele protejate.
 
Având în vedere sesizările cetăţenilor şi mass-mediei referitoare la acţiunile de publicitate efectuate de partidele politice înainte de începerea campaniei electorale, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a ţinut să facă următoarele precizări: „Acţiunile preelectorale de publicitate sau promovare politică sunt reglementate de legislaţia în materia publicităţii, aplicabilă tuturor entităţilor, cum ar fi, de exemplu, Legea nr. 185/2013, privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, cu modificările şi completările ulterioare. În această situaţie, amplasarea materialelor de publicitate politică este condiţionată, după caz, de avizele sau autorizaţiile emise de autorităţile locale.
 
Acţiunile de publicitate sau promovare electorală sunt reglementate de legislaţia electorală, care conţine reguli stricte referitoare la formatul materialelor de propagandă electorală, locul în care acestea pot fi amplasate şi competenţa birourilor electorale de circumscripţie privind modul de desfăşurare a campaniei electorale. Prin urmare, legislaţia electorală se aplică numai acţiunilor de publicitate efectuate de către competitorii electorali, după anunţarea oficială a datei alegerilor. În ceea ce priveşte publicitatea politică şi publicitatea electorală, competenţele AEP se reduc strict la controlul legalităţii finanţării acestora. Din această perspectivă, AEP a demarat deja controale la nivelul municipiului Bucureşti şi al altor oraşe din ţară, pentru a verifica legalitatea finanţării materialelor de publicitate politică, unele dintre acestea fiind amplasate încă de la sfârşitul anului trecut“.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii