Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:30 17 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Cine este de vină pentru accidentele de pe şosele

ro

14 Apr, 2017 00:00 2926 Marime text
Nu este zi în care să nu aflăm de vreun accident rutier petrecut pe şoselele din România. Din păcate, în unele cazuri, avem de-a face cu adevărate tragedii, care îndoliază familii şi distrug destine. Se sting atât cei vinovaţi, cât şi cei care au avut ghinionul să se afle în locul nepotrivit în momentul nepotrivit.

După o astfel de tragedie, toată lumea caută răspunsuri, explicaţii pentru producerea acesteia, de cele mai multe ori vina fiind aruncată asupra mortului, mai ales că acesta nu mai poate da socoteală în niciun fel.
 
Distruse de vestea tragică a pierderii unei fiinţe dragi, familiile sunt nevoite să se mai confrunte şi cu acuzaţiile venite din partea celor care, în necunoştinţă de cauză, aruncă săgeţi otrăvite înspre acestea. Dar cine se face vinovat de producerea accidentelor? Să fie de vină infrastructura, aşa cum mulţi acuză? Să luăm ca exemplu accidentul din apropiere de Tariverde în care un fost SPP-ist a fost spulberat cu tot cu maşina de lux pe care o conducea de un tren de marfă. Zona este cunoscută de cei care tranzitează drumul dintre Tulcea şi Constanţa, iar în ce priveşte vizibilitatea nu putem spune că sunt probleme. Doar pe o ceaţă extrem de densă nu se poate observa trenul care se apropie de şosea. În rest, marcajele sunt amplasate corespunzător pentru a-i atenţiona pe conducătorii auto că se apropie o trecere la nivel cu calea ferată. În plus, chiar înainte de aceasta este amplasat un indicator STOP, care îi obligă pe participanţii la trafic să oprească şi să se asigure corespunzător înainte de a trece calea ferată. Mai mult, sunt şoferi care îi ignoră pe cei corecţi ce opresc la STOP şi după ce îi claxonează şi le fac flash-uri acestora şi îi depăşesc în viteză chiar pe calea ferată.
 
Deci, poate fi vorba despre infrastructură sau sunt şoferi prea grăbiţi să oprească aşa cum prevede codul rutier şi aleg să-şi măsoare puterile cu trenul? Răspunsul la aceste întrebări nu îl vom afla curând, mai ales că şmecheri la volan sunt mulţi şi aceştia nu consideră că legile şi restricţiile în trafic sunt pentru toţi, mai ales pentru cei cu maşini puternice.
 
Aceeaşi situaţie privind nerespectarea indicatoarelor rutiere o întâlnim frecvent şi în oraş, la sensurile giratorii, acolo unde puţini sunt cei care ştiu că viteza maximă admisă este de 30 km/h. Majoritatea celor care vin pe „drumul principal“, după părerea lor, circulă cu viteză şi îi fac pe ceilalţi şoferi să aştepte mult şi bine înainte de a intra în intersecţie. Cel mai probabil, un aparat radar amplasat în zonele-cheie ar rezolva această problemă şi i-ar lăsa pe mulţi dintre „viteji“ pietoni măcar o perioadă, pentru a merge pe jos şi a analiza cu maximă atenţie indicatoarele rutiere amplasate în oraş.
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • mihai 13 Apr, 2017 23:57 un sens giratoriu care-ti permite sa treci cu peste 30 km/h nu e sens giratoriu adevarat, oriunde in UE vezi sensuri giratorii este fizic imposibil sa mergi mai tare de 20... de vina sunt cei care au aprobat constructia