Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:09 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Curtea de Apel Constanţa, decizie finală în dosarul contractului privind cedarea pavilionului maritim al României (rechizitoriu)

ro

06 Jul, 2015 00:00 4066 Marime text
Cauza a fost retrimisă pe rolul Tribunalului Constanţa, instanţă care decisese iniţial că instanţele din România nu sunt competente să o soluţioneze
 
Magistraţii constănţeni au luat o nouă decizie referitoare la contractul privind cedarea pavilionului maritim al României pentru 30 de ani către RIFA Holdings Limited (fosta Ilvana Holdings Limited). Astfel, dacă aproape de finele lunii noiembrie 2014, Tribunalul Constanţa a constatat necompetenţa instanţelor de judecată din România, respingând ca inadmisibilă cererea Autorităţii Navale Române de suspendare a executării actului administrativ, trei judecători ai Curţii de Apel Constanţa au fost de altă părere.
 
Potrivit celor de la jurnalul.ro, în august 2012, Autoritatea Navală Română a anunţat organizarea unei licitaţii pentru a găsi o firmă care să intermedieze înmatricularea navelor sub pavilion românesc. „Anunţul oficial al licitaţiei a fost făcut de directorul general al ANR, Constantin Matei, care a renunţat subit la funcţie. În locul său a fost numit, pe 12 septembrie, juristul Eugen Olteanu, un apropiat al fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Preda. În aceeaşi zi, Olteanu a decis să semneze un contract de agenţie cu firma cipriotă Ilvana Holdings Limited, prin care le acorda acestora drepturi depline asupra pavilionului românesc pentru o perioadă de 30 de ani. Dubios, contractul a fost trecut în categoria documentelor secrete“, conform sursei mai sus citate.

Divulgarea secretului care periclitează securitatea naţională 

Aşa cum precizam şi în ediţiile trecute, Valentin Răducu Preda, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost consilierul fostului primar al Constanţei, Radu Mazăre. În prezent, Preda este judecat la Curtea de Apel Bucureşti, într-un dosar care nu are legătură cu procesul privind cedarea pavilionului maritim, pentru divulgarea secretului care periclitează securitatea naţională, trafic de influenţă şi complicitate la folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.
 
Rechizitoriu
Trimitere în judecată Valentin Preda, fost consilier al primarului Constanţei, Radu Mazăre (document)

 
Revenind la… vapoarele noastre, pe data de 27 octombrie 2014, Autoritatea Navală Română a cerut Tribunalului Constanţa suspendarea executării contractului privind cedarea pavilionului maritim al României pentru 30 de ani către RIFA Holdings Limited (fosta Ilvana Holdings Limited). Pe data de 21 noiembrie 2014, instanţa a admis excepţia necompetenţei instanţelor de judecată române, respingând cererea ANR ca inadmisibilă. Hotărârea a fost atacată la Curtea de Apel Constanţa de reprezentanţii Autorităţii Navale Române. Recent, judecătorii Claudiu Răpeanu, Adriana Pintea şi Georgiana Pubere au admis acţiunea ANR, casând sentinţa din 21 noiembrie 2014. Drept urmare, cei trei judecători au trimis cauza instanţei de fond, respectiv Tribunalului Constanţa, pentru continuarea judecăţii.

1.000 de euro pe an pentru fiecare navă 

Nu este de trecut cu vederea faptul că, la data de 3 iulie 2013, Jurnalul Naţional a prezentat în exclusivitate contractul secret prin care România şi-a „vândut“ pavilionul maritim. „Conform contractului, ANR urma să primească câte 1.000 de euro pe an pentru fiecare navă înmatriculată în registru, restul banilor urmând să intre în conturile firmei cipriote“, conform sursei mai sus citate.

Citeşte şi  

Istoria unui contract prin care ANR a încercat să cedeze pavilionul maritim al României pentru 30 de ani unei firme din Cipru. Mizele contractului
 
Ce spune Mihei, fostul director al ANR, despre contractul privind atribuirea pavilionului maritim românesc
„Încălcarea mai multor acte normative făceau şi fac imposibilă executarea unui asemenea contract”
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Comandant 06 Jul, 2015 15:19 To be or not to be- this is the question!De ce se judeca? Ce pierde Romania daca inscrie nave sub pavilionul ei? Romania nu vrea bani?
  • Si este mai bine? 06 Jul, 2015 13:49 Oare este mai bine sa nu avem nici macar o nava maritima sub pavilionul nostru, deci sa nu avem nici un fel de venit, plus zero sanse pt navigatori sau poate ar fi fost mult mai bine sa luam 1000 de euro pe an de la fiecare nava, iar navigatorii sa aibe multiple sanse?