Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:21 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor despre intenţia lui Mazăre „În loc să avem o viziune pentru dezvoltarea Portului, vom avea o nouă «vacă de muls» pentru carnavalurile edilului constănţean"

ro

13 Oct, 2012 02:42 3137 Marime text
01_Port_Constanta_Portul_Constanta.jpgFostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, comentează, pe blogul său, intenţia primarului municipiului Constanţa, Radu Mazăre, de a prelua 60% din acţiunile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC). Edilul şef a făcut aceste declaraţii la finalul şedinţei Consiliului Local Municipal (CLM) Constanţa de miercuri. La momentul respectiv, Mazăre nu a ezitat să declare că are susţinerea premierului Victor Ponta pentru acest demers. „Este o voinţă politică a USL şi un acord discutat între mine şi premier, alaltăieri când am fost la Bucureşti. Printre altele, am discutat şi acest lucru. Şi acordul există", afirma primarul Constanţei. Miza acestui plan? Ei bine, zece milioane de euro pe an: „Dacă este bine administrat scoate (n.r. - Portul) cam zece milioane de euro pe an".

„O vacă de muls"

 

Alexandru Nazare consideră, însă, că „în loc să avem o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea Portului prin investiţii, vom avea o nouă «vacă de muls» pentru carnavalurile edilului constănţean". „Dacă domnul Mazăre are şi acordul premierului pentru acest transfer al unui activ de importanţă strategică pentru România, ar trebui să vedem şi o propunere a Primăriei pentru creşterea traficului în Port, dezvoltarea de investiţii care să asigure servicii mai bune", comentează fostul ministru al Transporturilor.

Nazăre explică, în acest context, că un activ al statului de importanţă strategică nu poate fi dat unei administraţii publice locale „fără să ai un plan de dezvoltare pentru acesta". „Domnul Mazăre ar trebui să ne prezinte cum vede Primăria Constanţa dezvoltarea Portului Constanţa în următorii zece ani. Deja există o serie e rapoarte care atestă faptul că potenţialul portului este să fie al doilea din Europa, principala poartă de intrare şi ieşire din Uniunea Europeană".

„Portul Constanţa a fost acaparat de diferite grupuri de interese"

 

Fostul ministru al Transporturilor critică, de asemenea, intenţia neintroducerii managementului privat în ceea ce priveşte Portul Constanţa: „Tot domnul Mazăre ne anunţă însă că planul lui este să nu mai fie numit management privat. Mai multe investigaţii din ultimii ani au arătat că Portul Constanţa a fost acaparat de diferite grupuri de interese şi doar un management privat, neimplicat politic, poate asigura un plan de dezvoltare coerentă a Portului".

Nu mai puţin important, fostul ministru menţionează faptul că la Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Transport există un proiect depus pentru „Masterplanul Portului Constanţa", „care ne va arăta care sunt direcţiile prioritare pe care trebuie să se axeze dezvoltarea portului". „Poate înainte să ne pripim cu schimbarea acţionariatului vedem întâi care sunt rezultatele acestui proiect pentru a nu ne trzi cu măsuri care nu au niciun fundament şi care apoi trebuie reparate".

În momentul de faţă, 20% din acţiunile Portului Constanţa sunt deţinute de Fondul Proprietatea, 20% de municipalitatea constănţeană, iar 60% de Ministerul Transporturilor, prin CNAPMC.

Menţionăm că i-am solicitat un punct de vedere primarului Mazăre despre declaraţiile fostului ministru al Transporturilor, prin intermediul unui mesaj trimis pe telefonul mobil. Dacă edilul şef ne va transmite punctul de vedere, acesta va fi publicat într-o ediţie viitoare.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii