Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:50 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Salariaţii de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu ameninţă „Luăm în calcul posibilitatea de a nu mai deservi aeronavele civile şi militare”

ro

18 Oct, 2013 00:00 4097 Marime text
Situaţie tensionată la Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu (AIMK). Pentru că nu îşi primesc salariile la timp, angajaţii ameninţă că iau în calcul o grevă. Directorul AIMK, Cristian Moldovanu, susţine că „situaţia nu e chiar atât de dezastruoasă”, însă recunoaşte că „oamenii au dreptate, e normal să fie supăraţi”.
 
Salariaţii Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu spun că, din luna aprilie a acestui an, drepturile salariale nu mai sunt acordate la termen, adică pe data de 9, respectiv 24 a lunii. Iniţial, susţine Cristian Fotu, preşedintele Sindicatului Independent al AIMK, doar în cazul şefilor de compartimente au existat întârzieri de două, trei zile. Din vara acestui an însă, situaţia s-a generalizat, acordarea salariilor întârziind pentru toţi angajaţii, chiar şi cu 12 zile. „Bugetul de venituri şi cheltuieli nu acoperă salariile”, a declarat Fotu, menţionând că această problemă a fost adusă şi la cunoştinţa Ministerului Transporturilor, prin mai multe note de informare, dar şi cu ocazia câtorva deplasări la Bucureşti.

Cristian Fotu a declarat, de asemenea, că pentru a evita aceste întârzieri, o comisie paritară patronat - sindicat a AIMK a decis schimbarea datelor de acordare a drepturilor salariile. Astfel, în loc de 9 şi 24 ale fiecărei luni, salariaţii ar urma să îşi primească salariile pe 15 şi pe 30. Atâta doar că această decizie a intrat în vigoare abia luna aceasta şi, deci, rămâne de văzut în ce măsură problemele cu banii vor mai exista sau nu.
Cert este însă că, dacă situaţia nu se remediază, salariaţii Aeroportului Mihail Kogălniceanu iau în calcul, în primă instanţă, o grevă japoneză. Ulterior, ei nu exclud, în funcţie de evoluţia lucrurilor, o grevă generală. „Luăm în calcul posibilitatea de a nu mai deservi aeronavele civile şi militare”, a avertizat Cristian Fotu, lider de sindicat.
Conform declaraţiilor acestuia, până la finalul anului este nevoie de 13 miliarde de lei vechi pentru acoperirea salariilor, potrivit clauzelor contractului colectiv de muncă.
 
„Banii ajung mai târziu în conturi”
 
Mult mai relaxat decât salariaţii, directorul general al AIMK, Cristian Moldovanu, a admis că sunt într-adevăr nişte întârzieri în acordarea salariilor, dar susţine că „situaţia nu e chiar atât de dezastruoasă”. „Au existat întârzieri şi de 12 zile. Banii ajung mai târziu în conturi. Acum două luni am făcut o propunere, pentru ca zilele de salariu să fie schimbate, iar noile date să fie 15 şi 30. Dar propunerea se aplică din octombrie”. Moldovanu a explicat că problemele sunt cauzate de faptul că „fondul de salarii aprobat prin buget este mai mare decât cel care rezultă din aplicarea contractului colectiv de muncă”, situaţie care, spune el, s-ar datora vechilor conduceri ale instituţiei.

Totodată, directorul aeroportului a declarat că această diferenţă ar consta în primele salariaţilor, pe care, spune el, dacă la finalul anului, atunci când se va trage linie, vor exista fonduri suficiente, conducerea le va acorda angajaţilor.
AIMK are o organigramă de 290 de angajaţi. În prezent, 20 de posturi sunt vacante şi nu se vor face angajări. Aşadar, cu întârzierea salariilor se confruntă 270 de angajaţi.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii