Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:44 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Panglica ar putea fi tăiată în octombrie Lucrările de pe tronsonul Mamaia - Năvodari, mai aproape de finalizare

ro

10 Jun, 2015 00:00 3000 Marime text
Patru benzi de circulaţie, spaţii verzi amplasate pe toată lungimea drumului, parcări, staţii de autobuz ultramoderne, o pasarelă pietonală stilizată, trotuare cu rampe pentru persoanele cu dizabilităţi, nouă intersecţii de tip giratoriu - aşa va arăta drumul dintre Năvodari şi Mamaia.
 

După numeroase întârzieri cauzate de neînţelegeri între Enel şi constructor, lucrările de pe tronsonul Mamaia - Năvodari sunt pe drumul cel bun. Astfel, în această toamnă, năvodărenii vor putea circula pe un drum nou, pe patru benzi, cu viteză de deplasare considerabil mărită. Autorităţile locale din Năvodari sunt nemulţumite de graficul de lucru al constructorului şi de numeroasele întârzieri, dar lucrarea a intrat pe un făgaş normal. În acest moment, se lucrează în zona sensurilor giratorii, care urmează a fi modificate, iar ulterior se va interveni cu asfalt pe porţiunile unde vor mai fi necesare astfel de operaţiuni. Dacă ritmul de lucru va fi menţinut, iar vremea va fi în continuare favorabilă, drumul ar putea fi gata la începutul lunii octombrie.

Investiţie de 60 de milioane de lei

Investiţia „Îmbunătăţirea accesului între municipiul Constanţa şi platforma industrială Năvodari prin lărgirea şi modernizarea bulevardului Mamaia - Năvodari“, în valoare de 60 de milioane de lei, este realizată prin fonduri europene. Proiectul prevede lărgirea de la două la patru benzi a şoselei (de la ieşirea din Mamaia până la Tabăra Delfinul), precum şi crearea de piste pentru biciclişti şi pentru pietoni. Lărgirea drumului, în prezent, pe două benzi, se va face pe o distanţă de 6,27 km. De asemenea, va fi realizat un profil transversal cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale şi se va urmări asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiţii optime, prin proiectarea reţelei de canalizare.

Trotuarele vor fi prevăzute cu rampe speciale pentru persoanele cu dizabilităţi. Spaţiile verzi, prezente pe toată lungimea drumului, vor fi amenajate prin completarea la nivel cu pământ vegetal şi plantare de copaci şi iarbă, în conformitate cu normele de protecţie şi conservare a mediului. De asemenea, vor fi amenajate şi parcări, staţii de autobuz ultramoderne, o pasarelă pietonală stilizată, precum şi nouă intersecţii de tip giratoriu, pe care vor fi amplasate fântâni arteziene cu rol decorativ. Drumul va fi prevăzut cu stâlpi de iluminat, folosindu-se surse fotovoltaice.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii