Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:09 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Gabriela Buzatu va fi secretarul general al Prefecturii Constanța. Ce atribuții va avea ?

ro

16 Jun, 2021 00:00 2917 Marime text
  • În februarie a.c, Codul administrativ (OUG 57/2019) a fost modificat prin OUG 4/2021, care a introdus în legislație și funcția de secretar general al instituției prefectului
  • Secretarul general exercită atribuții privind verificarea legalității actelor administrative ale consiliului judeţean, ale consiliului local şi ale primarului
  • La nivelul județului Constanța se așteaptă numirea în această funcție a Gabrielei Florina Buzatu, de profesie jurist
  • La fel ca și reprezentantul Guvernului în teritoriu, Silviu-Iulian Coșa, Buzatu vine din interiorul ANAF Constanța, unde a ocupat postul de consilier juridic în cadrul Serviciul Juridic al AJFP Constanța
  • În prezent s-a realizat procedura de detașare a juristei, care ocupă temporar la nivelul Prefecturii Constanța, postul de auditor
  • Se așteaptă numirea acesteia din partea Guvernului și a premierului Florin Cîțu
 
 
În februarie a.c, Codul administrativ (OUG 57/2019) a fost modificat prin OUG 4/2021, care, pe lângă trecerea funcțiilor prefecților și subprefecților din categoria înalților funcționari publici în cea a funcțiilor de demnitate publică, introduce în legislație și funcția de secretar general al instituției prefectului.

Secretarul general exercită atribuții privind verificarea legalității actelor administrative ale consiliului judeţean, ale consiliului local şi ale primarului.

La nivelul județului Constanța se așteaptă numirea în această funcție a Gabrielei Florina Buzatu, de profesie jurist. La fel ca și reprezentantul Guvernului în teritoriu, Silviu-Iulian Coșa, Buzatu vine din interiorul ANAF Constanța, unde a ocupat postul de consilier juridic în cadrul Serviciul Juridic al AJFP Constanța.

În prezent s-a realizat procedura de detașare a juristei, care ocupă temporar la nivelul Prefecturii Constanța, postul de auditor.
Se așteaptă numirea acesteia din partea Guvernului și a premierului Florin Cîțu.

Prin HG 66/2021, ce apărut deja în Monitorul Oficial 202, sunt stabilite și atribuțiile exacte ale secretarului general din prefecturi. Concret, potrivit actului normativ, acesta va trebui să:

-asigure stabilitatea funcţionării instituţiei prefectului, continuitatea conducerii şi să realizeze legăturile funcţionale între compartimentele instituţiei prefectului;
-sprijine activitatea prefectului în exercitarea atribuțiilor privind verificarea legalității actelor administrative ale consiliului județean, ale consiliului local și ale primarului;
-coordoneze structura/ structurile de specialitate prin care se realizează atribuțiile privind verificarea legalității actelor de către prefect;
-elaboreze proiectul regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
-asigure transmiterea către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;
-monitorizeze primirea, distribuirea corespondenței și să urmărească soluționarea acesteia în termenul legal;
-elaboreze studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;
-asigure transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului și publicarea în monitorul oficial local al județului ori al municipiului București, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului;
-îndrume secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;
-gestioneze și să urmărească îndeplinirea măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;
-urmărească modul de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului;
-înainteze către prefect propunerile cu privire la organizarea și desfășurarea circuitului legal al lucrărilor, să facă informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, precum și arhivarea documentelor;
-aprobe eliberarea de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului, cu excepția celor care conțin informații clasificate;
-asigure secretariatul comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei județene;
-urmărească îndeplinirea măsurilor dispuse de prefect;
- să îndeplinească și alte atribuții prevăzute de lege sau sarcini date de către prefect.
Totodată, hotărârea stabilește și modificarea organigramei-cadru de organizare a instituției prefectului.
Mai precis, au fost introduse modificările care privesc secretarul general al prefecturii, dar și unele referitoare la compartimentul de securitate, care trebuie înființat la nivelul fiecărei prefecturi.

PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii