Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Decebal Făgădău “Autostrada naturală Dunărea poate fi o oportunitate pentru Europa. Portul Constanța poate fi un bun atât pentru UE cât și pentru NATO”

ro

29 Jul, 2020 00:00 2123 Marime text
  • Primarul Decebal Făgădău afirmă că Dobrogea este locul propice pentru a fi un punct nodal pe o matrice energetică a Europei
  • Autostrada naturală Dunărea poate fi o oportunitate pentru Europa
  • Constanța este primul oraș din România pe harta de hidrogen a Europei
  • Autoritățile române trebuie să îi facă pe europeni să privească Dunărea ca pe un bun comun, care trebuie folosită ca atare, așa cum portul poate fi un bun atât pentru UE cât și pentru NATO

Primarul Decebal Făgădău a vorbit despre Dobrogea - un loc propice pentru a fi un punct nodal pe o matrice energetică a Europei dar și despre cum poți ajunge în inima Europei folosind Canalul Dunăre-Marea Neagră și autostrada naturală Dunărea, care poate fi o oportunitate pentru Europa - în cadrul interviurilor găzduite de cristoiublog.ro.
Edilul a explicat că România are câteva realități de la care trebuie să plece această discuție: “Portul este prea mare pentru economia orașului și a țării. Canalul nu este fructificat la adevărata valoare. Toata această zonă, Dobrogea cu Delta Dunării, nu are un potențial care fie ancorat în realitățile socio-economice ale României. Și atunci trebuie să ne uitam la viitor, de unde pot să vină banii. Trebuie să ne uitam la zona de exploatare off-shore unde avem gazele, on-shore/pe țărm, pentru că avem cea mai rodnică zonă pentru ferme de eoliene din Europa, avem și centrala nucleară, avem totul pentru a obține mix-ul energetic care să ne asigure fie o independență energetică fie să devenim jucător pe piața energetică.

Mai mult, Constanța este primul oraș din România pe harta de hidrogen a Europei. Astăzi UE investește foarte mult în hidrogen. Constanța a construit un cluster cu companiile de profil și ne-am dus la Bruxelles pentru că vrem să aducem tehnologii verzi aici la noi. De ce să nu arătăm că și pe transport rutier și maritim putem să venim cu un pachet sănătos care este similară cu o investiție în tehnologia de mâine. Dacă adoptăm modele europene și tehnologia care protejează mediul vom conta aici, Constanța și Dobrogea nu au cum să lipsească. Eu cred că această zonă trebuie exploatată la nivel european, inclusiv Delta Dunării. Mi-am propus să îi fac pe oameni să înțeleagă că avem cel mai mare și mai adânc port la Marea Neagră și la Dunăre. Cu alte cuvinte, venind prin Marea Neagră poți ajunge în inima Europei folosind Canalul Dunare-Marea Neagră și această autostradă naturală Dunărea, care poate fi o oportunitate”, a explicat Decebal Făgădău.

Primarul Constanței consideră că autoritățile române trebuie să îi facă pe europeni să privească Dunărea ca pe un bun comun, care trebuie folosită ca atare, așa cum portul poate fi un bun atât pentru UE cât și pentru NATO.

“Constanța poate fi punctul de confluență pentru politicile UE și NATO, în ceea ce privește Marea Neagră și Dunărea. Astăzi, UE nu are o politică pentru MN decât pentru pescuit, în timp ce NATO are o politică pentru Marea Neagră, în schimb, UE are o strategie pentru Dunăre dar nu funcționează la randamentul ei, pe când NATO nu are o abordare care să privească un capitol al Dunării” - a conchis Decebal Făgădău.


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii