Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:42 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ZIUA LIVE Directorul general al CNAPM Constanța, Florin Goidea, despre situația traficului de mărfuri în porturile maritime pe anul în curs

ro

03 Aug, 2021 13:18 1923 Marime text

 
  • Invitatul nostru de astăzi la ZIUA LIVE este Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Florin Goidea.  
  • ZIUA LIVE poate fi urmărită site-ul nostru ZIUAConstanta.ro și pe www.facebook.com/ziuaconstanta. 
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a reușit, în plină criză, cel mai mare profit din istorie.

Profitul net raportat pentru anul 2020 a fost de 130.390.270 lei, ceea ce înseamnă un profit de 356.959 lei în medie pe zi. Față de 2016, profitul este de aproape 4 ori mai mare.

În 2020, traficul de mărfuri a fost de 60.375.000 tone, față de 66.603.000 tone în 2019, ceea ce înseamnă o scădere cu 9,35%.
 
Florin Goidea prezintă la ZIUA LIVE, situația traficului de mărfuri în porturile maritime pe anul în curs, investițiile din fonduri europene, precum și investițiile din surse proprii programate în 2021, proiectele aflate în implementare din fonduri europene, prin POIM și CEF, dar și câteva detalii despre aplicația mobilă de plată care simplifică procedurile aferente accesului auto în incinta portului Constanța atât pentru agenții economici ce își desfășoară activitatea în acest perimetru cât și pentru societățile de transport ce executa activități ocazionale.

Și tot la ZIUA LIVE, Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Florin Goidea vorbește și despre serviciul de pilotaj în porturile constănțene.

Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Florin Goidea, despre relația cu operatorii portuari 

Principalul obiectiv la preluarea mandatului au fost investițiile în Portul Constanța, atât cele din fonduri europene, ca să atragem cât mai mulți bani europeni, cât și cele din fonduri proprii. Portul are nevoie de investiții. Teoria mea, este că operatorii portuari aduc trafic în Portul Constanța, iar administrația trebuie să le creeze condiții, astfel încât operatorii portuari să-și desfășoare în condiții foarte bune activitatea.

Am o relație constructivă și foarte bună cu operatorii portuari. Mă întâlnesc cu ei ori de câte ori este nevoie, aproape în fiecare lună, astfel încât să punem la punct care sunt necesitățile lor de investiții, ce am eu în plan, care este politica investițională. 95% din ideile și proiectele noastre coincid cu necesitățile lor, ale operatorilor portuari. Avem nevoie de multe investiții, sunt multe lucruri lăsate în urmă., a precizat Goidea.  

Este Portul Constanța rămas în urmă?

Da, în anumite aspecte, este rămas în urmă. Este nevoie de mai multă implicare din partea factorilor de decizie de aici, din administrație, nu mă refer la minister.  Necesităție Portului sunt mari, atât ca infrastructură rutieră, cât și canalizare, apă, electricitate.

Este în licitație modernizarea infrastructurii electrice în Portul Constanța, care este foarte importantă. 



Existând bani de investiții, multe dintre probleme puteau fi rezolvate, fără să aștepți marele proiect pe fonduri europene.  Sunt probleme vitale în ceea ce privește  partea electrică în Portul Constanța. La fel și cu sistemul rutier. Este o situație grea cu traficul camioanelor. 

Goidea, despre proiectele europene 

În ceea ce privește proiectele europene, este semnat un contract de modernizare la patru benzi, între Poarta 10 și 10 bis. Vom semna și contractul între legătura dintre Poarta 7 și Autostrada A2. Va fi nevoie de drum alternativ. Din fonduri proprii, suntem în curs de asfaltare a drumului dintre Poarta 7 și Poarta 9, care era un drum de piatră.

Este un drum vital, acum când sunt multe camioane.  Am făcut o întâlnire cu toții factorii responsabili. Toată lumea se implică în rezolvarea lipsei de parcări, infrastructură rutieră în interiorul portului.

Toate acestea sunt rezultatul unei lipsei de implicare, lipsei de investiții. Avem un proiect mare de modernizare a infrastructurii CF în Port. Va demara peste doi ani. Noi avem de nevoie de soluții pe termen scurt și foarte scurt. De la Minister există implicare.,  precizează Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.

 Sunt foarte multe decontări care vor veni în partea a doua a anului

Aât Consiliul de Administrație cel vechi, cât și cel nou, sunt foarte hotărâți de a moderniza Portul Constanța. Eu am o relație foarte bună cu Consiliul de Administrație.

Există bani de investiție în instituție. Trebuie folosiți! De-a lungul timpului, exercițiul bugetar nu a fost extraordinar. Eu încerc să ajung la cât mai mult din exercițiul bugetar, anul acesta. Și anul trecut a fost un an bun. Sunt foarte multe decontări care vor veni în partea a doua a anului.

În instituție sunt oameni capabili și pricepuți în ceea ce au de făcut. Oamenii muncesc. Nu am făcut modificări foarte mari. Am modificat echipa acolo unde am considerat, pentru că am un contract de management. Instituția este bine așezată, pe picioarele ei, cu memorie organizațională., a mai spus Florin Goidea. 

Despre decizia ministrului Transportului de schimbare a adminsitratorilor CNAMP Constanța 

Pentru foarte multă lume nu este clar, că patronii își pot schimba administratorul. Pe mine m-a preocupat ca relație mea cu Consiliul de Administrație să fie una bună și constructivă. De când sunt director, nu am avut amestec politic, nu am avut presiuni politice, nu am fost silit să fac ceva care ar fi fost împotriva mea.

Am căutat să fiu întotdeaun independent. Discuțiile pe care le-am avut cu ministrul au fost despre lucururi serioase. Nu am nimănui ce să reproșez, a  mai punctat Goidea la ZIUA LIVE.  

Interviul integral poate fi urmărit aici: 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii