Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:21 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Obrazul subţire cu cheltuială se ţine Mamaia, promovată pe bani frumoşi la Târgul de Turism (galerie foto)

ro

15 Mar, 2014 00:00 3182 Marime text
Deşi în aceste zile, când staţiunea abia se mai vede printre mormanele de moloz şi noroi, Mamaia noastră este intens promovată la Târgul de Turism din România (TTR) ca fiind o destinaţie cel puţin la fel de luxuriantă precum Ibiza, de pildă. Este singura staţiune din România care are imn şi film de promovare - făcut pe bani frumoşi – deşi, astăzi, realitatea din teren este contrară celei prezentate în videoclip. Imaginea pe care asociaţiile din turism încearcă să o împacheteze frumos şi să o vândă a redus bugetul public cu aproximativ 10.000 de euro. Realizată de Mont Blanc Pictures, producţia a fost plătită cu bani ce provin din fondurile colectate prin (deja celebra) „taxă de promovare a turismului în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă”. În primul an de la introducerea acestei taxe s-au strâns 1.441.450 de lei. Din suma strânsă, 80% au revenit Asociaţiei de Promovare a Turismului Litoral-Delta Dunării, cea care a solicitat impunerea acestei taxe, iar restul a intrat în vistieria bugetului local. Hotelurile şi cazinourile au avut de achitat o taxă de promovare de 4.000 de lei pe an, iar unităţile de alimentaţie publică - 3.500 de lei. Proprietarii de moteluri, vile turistice, cabane, bungalouri, campinguri, pensiuni turistice şi agroturistice au scos din buzunare câte 3.000 de lei pe an, farmaciile, atelierele foto, sau de jocuri, spălătoriile auto au avut de achitat câte 2.000 de lei pe an, în vreme ce comercianţii ambulanţi au fost taxaţi cu sume cuprinse între 400 şi 1.000 de lei. Şi proprietarii de apartamente din staţiune au lăsat la serviciul de impozite şi taxe câte 100 de lei.

Filmul staţiunii Mamaia a fost lansat, recent, în cadrul TTR de la Bucureşti. Clipul promovează exclusiv staţiunea Mamaia, ca destinaţie de distracţie pentru tineri. Prima parte a clipului înfăţişează activităţi pentru perioada luminoasă a zilei, în timp ce în a doua parte a filmului ne delectăm privirea cu preocupările nocturne ale tinerilor prezenţi în viaţa mondenă, de noapte, din cluburile din staţiune. Iar pentru ca nimeni să nu îşi imagineze că Mamaia este promovată ca o destinaţie ieftină, accesibilă tuturor, în clip este bine marcat un moment în care paharele se umplu cu şampanie Arman (una dintre cele mai scumpe şampanii din lume). Fete aproape îmbrăcate, limuzine de lux, hoteluri scumpe, yacht-uri şi ambarcaţiuni somptuoase, salvamari bine...conturaţi, cluburi unde au acces cei cu dare de mână, care alegorice plimbându-se printre turişti, spectacol de lumini şi valuri de băutură; toate acestea sunt bine evidenţiate în filmul cu care Asociaţia Litoral – Delta Dunării şi Radu Mazăre vor să-i convingă pe turişti să dea năvală în Mamaia.
Campania de promovare a staţiunii Mamaia, denumită generic „Mamaia Style“ a început cu un show pe măsură. Costumat în regele Ludovic al XIV-lea, Radu Mazăre a epatat pe scena TTR, alături de Corina Martin. După cum ne-am obişnuit deja, el a fost înconjurat de fete echipate sumar în costume cu pene şi sclipici, în stilul Carnavalului de la Rio. Spectacolul „artistic” a fost completat de fundalul sonor: (încă) imnul staţiunii „Viva Mamaia”, cântat de Loredana.

Autointitulatul „Rege al Carnavalului”, Radu Mazăre, deghizat în „Regele Soare” şi accesorizat cu aripi de lebădă neagră, a strigat cât l-au ţinut plămânii „A făcut câteva plecăciuni şi a strigat: „Ţară, ţară, vrem turişti!“. Mazăre şi-a început discursul prin a le mulţumi tuturor ”celor care au ales să lucreze în staţiunea Mamaia“. De asemenea, el le-a promis turiştilor că în acest sezon vor găsi faleza refăcută, opere de artă, statuie la intrare şi „plaje iluminate ca la Paris“. Nici spectacolul carelor alegorice nu a lipsit din promovare. Carnavalul se va îmbogăţi în acest an şi cu un car alegoric al Primăriei Constanţa, pe care va defila însuşi Radu Mazăre, costumat în Ştefan cel Mare, Ramses şi Cezar.
Show-ul de la standul Constanţei şi al staţiunii Mamaia a fost salutat de Răzvan Filipescu şi Mirela Matichescu, din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism, deputatul Maria Grapini – fostul ministru al Turismului, directorul Romexpo, Mariana Suciu, Mohammad Murad – proprietarul lanţului hotelier Phoenicia şi Viorel Păunescu – fostul proprietar al hotelului InterContinental.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii