Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:10 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai multe instituții își reiau activitatea. Iată programul și ce servicii oferă o parte dintre acestea

ro

21 May, 2020 00:00 1416 Marime text
  • Instituțiile subordonate statului au trecut la depunerea documentației online
  • Programul special al mai multor instituții a fost adaptat situației actuale
Starea de alertă oferă mai multă libertate de mișcare, chiar dacă virusul nu a dispărut. Trebuie luate măsuri de protecție de absolut toți românii pentru a evita apariția de noi focare. Covid-19 a schimbat stilul de viață și societatea din foarte multe puncte de vedere, iar cel mai important aspect a fost trecerea la online, mai ales când vine vorba de instituții care funcționau pe metoda „totul la ghișeu”.
Cum multe instituții au avut ușile închise în perioada stării de urgență, cele care aveau opțiunea de depunere de documente au folosit metode mai puțin tradiționale – depunerea online, pe e-mail sau prin poștă, fără a avea contact fizic direct cu beneficiarul.
Adaptarea aceasta a rămas, la o parte din instituții, și după ridicarea stării de urgență. Nu toate au reluat activitățile cu publicul, dar cu pași mărunți, majoritatea instituțiilor vor redeschide în timp.

Pensii


Odată cu trecerea la starea de alertă, își reiau gradual activitatea de relaţii cu publicul și toate instituțiile care funcționează în cadrul sistemului public de pensii. La Casa Națională de Pensii Publice, implicit la cea din județul Constanța, accesul în spaţiile închise va fi asigurat în condiţii de siguranţă sanitară și distanţare fizică, iar activitățile prioritare în această perioadă sunt:
  • depunerea dosarelor de pensii și a cererilor de recalculare care presupun anexarea unor documente originale;
  • activitatea de expertiză medicală, în cazul pensiilor de invaliditate;
  • solicitarea ajutoarelor de deces.
CNPP reamintește că, pe lângă deplasarea la sediile sale, acum există și posibilitatea:
  • transmiterii cererilor și a documentelor prin intermediul serviciilor poștale, de curierat și poștă electronică, facilitând accesul la serviciile caselor teritoriale de pensii și pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediile acestora;
  • plăţii prin cont bancar a contribuţiilor de asigurări sociale și a ajutoarelor de deces.

Casa de Asigurări de Sănătate


Toate serviciile medicale și farmaceutice vor fi acordate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate până la data de 30 iunie 2020 fără să fie necesară utilizarea cardului național de sănătate. După data respectivă va fi mentinută această reglementare până la 30 septembrie 2020 pentru serviciile acordate în medicina primară și ambulatoriul de specialitate. Pentru serviciile medicale acordate în unitățile sanitare cu paturi și de către  furnizorii de investigații paraclinice, furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, furnizorii de servicii stomatologice, furnizorii de dispozitive medicale și furnizorii de medicamente va fi realizată o evaluare în urma căreia se va stabili dacă va fi oportună introducerea, după data de 30 iunie, a obligativității utilizării cardului național de sănătate.
Începând cu data de 15 mai, se mențin și mare parte din  reglementările privind modalitatea de acordare a concediilor medicale care au fost valabile pe perioada stării de urgență, până la data de 30 septembrie 2020.
Certificatele de concediu medical se eliberează de către medicii de familie după ultima zi a perioadei de carantină, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Certificatele de concediu medical eliberate se pot transmite de către medicii curanți către persoanele asigurate, respectiv de către persoana asigurată către  angajatori/case de asigurări de sănătate și prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Permise


De exemplu, DRPCIV – Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor reia treptat activitățile de relații cu publicul la toate serviciile publice comunitare, cu excepția celor aflate în zone cu restricții, adică în carantină.
Este bine de știut că vor fi primiți doar în baza unei programări online, iar accesul se va face în grupuri mici, formate din cel mult zece persoane. Totodată, activitatea de examinare în vederea obținerii permisului auto se va relua, cel mai probabil, de luna viitoare, într-o primă fază fiind examinați cei care au fost deja declarați admiși la proba teoretică și programați la traseu pe durata stării de urgență.
 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii