Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:16 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Autostrada Cernavoda - Constanta costa aproximativ 400 milioane de euro

ro

28 Jan, 2006 00:00 584 Marime text

Proiect controversat

# Specialistii in protectia mediului au fost de acord ca studiul de fezabilitate pentru constructia acestei autostrazi a fost incomplet, locul organizarilor de santier fiind o necunoscuta chiar si pentru proiectanti

Indicatorii tehnico-economici pentru construirea tronsonului Cernavoda - Constanta al Autostrazii Bucuresti - Constanta au fost aprobati joi de Guvern. Lucrarile vor fi finantate dintr-un credit extern acordat de Banca Europeana de Investitii si in completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Autostrada Bucuresti - Constanta, ca parte a Coridorului IV Pan - European, reprezinta o prioritate pentru autoritati. Construirea acestei autostrazi este, de altfel, in concordanta cu angajamentele asumate de Romania prin Tratatul de aderare la Uniunea Europena, Capitolul 9 - Politica Transporturilor. Acest tronson de Autostrada va avea o lungime de 52,1 km si cate doua benzi de circulatie pe fiecare parte carosabila. Durata de realizare a investitiei este de 36 de luni, iar valoarea totala a investitiei este estimata la 1 436 041 mii lei RON, valoare calculata la preturile din 2005. Pe acest traseu vor fi construite 21 de poduri si pasaje si un nod rutier. Autostrada Bucuresti - Constanta va lega capitala de cel mai important port la Marea Neagra, Constanta. Autostrada Bucuresti - Constanta este impartita in sase tronsoane, din care trei au fost recent finalizate, unul este in reabilitare si unul in constructie. Proiectul "Autostrada Cernavoda - Constanta" a determinat numeroase controverse la nivelul autoritatilor judetene intrucat proiectul de fezabilitate pentru constructia acestei autostrazi nu a respectat toate procedurile obligatorii prevazute in legislatia de mediu. Poate cea mai grava acuza care se poate aduce in acest sens este faptul ca nu au fost prevazute etapele intermediare de informare a publicului in zonele de impact, astfel ca foarte putini oameni au fost pusi la curent cu ceea ce inseamna constructia acestei autostrazi pentru locuintele lor si pentru mediul inconjurator. Specialistii in mediu au fost de acord ca studiul de evaluare a impactului asupra mediului a fost incomplet, intrucat nu s-a precizat locul amplasarii organizarilor de santier, necesare punerii in practica a acestei lucrari. Acest fapt este cu atat mai grav cu cat impactul major care afecteaza ecosistemele naturale este generat de poluarea maxima caracteristica perioadei executiei lucrarilor de constructii.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii