Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:38 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dacian Cioloș vrea să le cedeze olandezilor Portul Constanța

ro

11 Mar, 2016 17:07 2067 Marime text
Premierul Dacian Julien Cioloș a dat semnale în Olanda că este dispus să cedeze Portul Constanța în schimbul promisiunii intrării României în Spațiul Schengen. El le-a promis olandezilor ”proiecte mai concrete în interes olandez în domeniul transporturilor”, după cum a declarat chiar premierul înainte de a pleca la Haga. Oare obligația premierului României este să negocieze proiecte în interes olandez sau ar trebui să apere interesul românesc?

Olanda blochează aderarea României la Spațiul Schengen din cauza Portului Constanța pentru a proteja profiturile Portului Rotterdam, dar s-a arătat dispusă să cedeze dacă punem acest obiectiv strategic pentru România sub control olandez. Cioloș reia astfel tehnica cedării pe care Guvernele din România au practicat-o de fiecare dată când au vrut ceva de la UE. Am plătit astfel apartenența noastră destul de inutilă și de marginală la UE cu multe privatizări păguboase în care statul român a avut numai de suferit, exemplul OMV Petrom fiind o dovadă care a ajuns recent la cunoștința publicului după ce Curtea de Conturi a descoperit că OMV nu și-a respectat angajamentele din contractul de privatizare!

Scopul impunerii Guvernului Cioloș la conducerea României a fost cedarea ultimelor comori ale economiei românești, nu doar a Portului Constanța, ci și a Complexului Energetic Oltenia, privatizându-le pe nimic, așa cum s-a tot făcut în ultimii 26 de ani.
Această cedare de suveranitate economică nu doar că trebuie să înceteze pentru că reprezintă un jaf la drumul mare, ci, mai mult, România trebuie să își recupereze bunurile proprii acolo unde companiile străine nu și-au îndeplinit obligațiile, cum e cazul OMV Petrom. Altfel, România nu va mai fi deloc a românilor, ci a companiilor străine care au un singur scop: profituri maxime cu investiții minime, după care își scot banii afară din țară.

Cedarea Portului Constanța Olandei reprezintă vânzare de țară, pur și simplu, la fel ca și privatizarea CE Oltenia pe suma avansată de Fondul Proprietatea, de 70 de milioane de euro. Toată industria și toate obiectivele strategice ale României au fost cedate într-un mod similar, iar rezultatul a fost îngenuncherea economică a României și a cetățenilor săi. UE se comportă față de România nu ca un partener, ci ca un asasin economic!

Deputatul Bogdan Diaconu
Președintele Partidului România Unită
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii