Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:35 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nu vor mai exista jumătăți de măsură în cazul ANAF

ro

27 Jun, 2013 20:46 875 Marime text
 Guvernul a adoptat ieri o ordonanţă de urgenţă privind restructurarea şi reorganizarea ANAF-ului care va deveni o organizație durabilă și eficientă. PNL Constanța consideră acest demers extrem de important pentru îmbunătăţirea colectării veniturilor statului şi reducerii semnificative a evaziunii fiscale în România.
           Întreg procesul de restructurare a ANAF a fost făcut cu multă atenţie şi grijă pentru detaliu astfel încât va fi o instituţie de control care să dureze în timp. La fel ca şi în cazul legislaţiei fiscale, lucrurile trebuie să fie clare, bine construite şi fără prea multe scăpări. ANAF va fi o instituţie de control stabilă, eficientă şi curajoasă.
           Reformarea radicală a structurilor de control pentru a genera performanţă şi eficienţă instituţională a impus o serie de măsuri care urmăresc reorganizarea aparatului teritorial pe o structura regională, recalificarea şi redistribuirea personalului către domeniile deficitare, modernizarea sistemului de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, reproiectarea proceselor de activitate ale agenţiei.
           PNL crede că această restructurare a ANAF va contribui decisiv la modernizarea și racordarea statului român la cerințele europene. În prezent, România este pe unul dintre ultimele locuri în Europa din punct de vedere al gradului de colectare a veniturilor ca pondere în PIB. Acest lucru se poate ameliora prin măsuri administrative şi legislative de îmbunătăţire a colectării şi reducerii drastice a evaziunii.
           Garda Financiară, Direcţia de Control şi Supraveghere a Accizelor şi Operaţiunilor Vamale din cadrul ANV şi Direcţia de Investigaţie Fiscală din cadrul ANAF s-au reorganizat, s-au restructurat şi s-a creat o singură structură de control operativ pe toate domeniile de activitate ANAF care va reuni competenţele în domeniul combaterii evaziunii fiscale şi se va ocupa numai de marile reţele de evaziune fiscală şi de domeniile cu grad ridicat de risc fiscal. Va fi o structură organizată la nivel naţional şi nivel regional, dar şi structurile regionale vor avea subordonare naţională, pentru a elimina cât mai mult influenţa politicului în nominalizarea celor care lucrează în această structură.
           Reorganizarea ANAF se face şi din perspectiva creării unei relaţii de parteneriat cu contribuabilii. Se vor perfecţiona mecanismele de declarare şi de plată a obligaţiilor fiscale, astfel încât contribuabilii să nu mai stea cu orele în şir la cozi să îşi depună declaraţiile, să nu fie chemaţi de 5-6 ori la administraţia fiscală cu diverse documente.
Se va dezvolta sistemul informatic şi centralizat, astfel încât va exista o relaţionare pe cale informativă şi cât mai puţin prin prezenţa fizică. Centralizarea bazelor de date va simplifica şi procedurile de rambursare de TVA şi va facilita încadrarea în termene stabilite în Codul Fiscal. În prezent, 80-90% din aparatul Inspecţiei Fiscale este arondat să facă verificări pe rambursări de TVA. De acum încolo ei vor face inspecţiile de fond, o dată la trei ani la IMM-uri, o dată la 5 ani la marii contribuabili.
Astfel, în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de prevenire si de combatere a actelor şi faptelor de evaziune fiscală, fraudă fiscală şi vamală. Aceasta va fi coordonată de un vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru și condusă de un inspector general antifraudă, ajutat de inspectori generali adjuncți antifraudă.
În cadrul structurii centrale a Direcției Generale Antifraudă Fiscală funcționează pe lângă structurile de prevenire si control Direcția de Combatere a Fraudelor care acordă suport tehnic de specialitate procurorului în efectuarea urmăririi penale în cauzele având ca obiect infracțiuni economico-financiare. În acest scop inspectorii antifraudă din cadrul acestei direcții sunt detașați în cadrul parchetelor, în condițiile legii, pe posturi de specialiști. În exercitarea atribuțiilor de serviciu, inspectorii antifraudă din cadrul Direcției de Combatere a Fraudelor, efectuează, din dispoziția procurorului constatări tehnico științifice, care constituie mijloace de probă, în condițiile legii; investigații financiare în vederea indisponibilizării de bunuri; orice alte verificări în materie fiscală dispuse de procuror.
            
27.06.2013               Gheorghe Dragomir, Președinte PNL Constanţa     
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii