Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:31 28 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primul transport de containere pe Dunare cu o nava specializata autopropulsata olandeza

ro

27 Mar, 2012 00:35 1310 Marime text

Vineri noapte, 23 Martie 2012, a fost momentul in care prima nava autopropulsata, specializata pentru transportul containerelor a fost incarcata in portul Constanta Sud Agigea, in vederea asigurarii unui transport de containere pe Dunare de la Constanta la Budapesta.

Pana de curand transportul de containere pe Dunare s-a realizat, in general cu barje standard nepropulsate.

Este pentru prima data cand o nava autopropulsata de ultima tehnologie, specializata pentru containere este utilizata pentru transportul containerelor pe Dunare. 3 randuri de containere - 96 High Cube si 9 containere de 20 picioare au fost incarcate la bordul navei Ganzepoort, nava fluviala sub pavilion Olanda, operata de catre Veka Logistics.

Veka Logistics Constanta, parte a cunoscutului grup olandez de firme Veka - una dintre cele mai mari companii de constructii navale din Europa si operator de servicii logistice- a fost infiintata la sfarsitul anului 2011, avand drept principal obiectiv realizarea unei legaturi intermodale intre Sud-Estul Europei si Nordul Europei, utilizand in principal Dunarea, ca parte a retelei de transpot.

Utilizarea navelor de navigatie interioara autopropulsate pentru transportul specializat de containere (avand 135 m lungime si 11,45 m latime), desi este ceva obisnuit pentru transportul pe Rin in Nordul Europei, este o premiera pentru transportul pe Dunare. Acest prim transport este o incercare pe care o face Veka Logistics, avand in vedere deschiderea unei linii regulate de transport pe Dunare cu nave de acest tip.

Veka Logistics va deschide in curand propriul serviciu de linie transport feroviar containere intre Rotterdam/Tilburg si Bratislava, urmand sa initieze o noua conexiune din acest punct, preferabil pe Dunare intre Bratislava/Budapesta si Constanta.

Astfel, actionand cu pasi concreti, Veka construieste un coridor intermodal care va lega partea de nord a Europei-respectiv Rotterdam cu Sud-Estul Europei si Marea Neagra - portul Constanta.

Pentru mai multe detalii, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati.

Alexandra Popescu

PR and Communication

Ti-a placut articolul?

Comentarii