Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:00 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Programul Național „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate”

ro

15 Apr, 2015 14:21 781 Marime text
Guvernul a adoptat, printr-o Hotărâre, Programul Național „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate”, un program de intervenție la nivelul învățământului liceal și al învățământului superior, ale cărui direcții de acțiune vor conduce la ameliorarea calității educației prin creșterea gradului de trecere de la nivelul liceal către nivelul universitar și îmbunătățirea gradului de menținere a studenților în învățământul universitar.
Obiectivele Programului sunt reducerea ratei de abandon școlar în licee, creșterea ratei de absolvire și îmbunătățirea performanței la bacalaureat, precum și o creștere a ratei de înscriere în învățământul superior. Astfel, se preconizează o reducere a abandonului școlar în anii terminali ai liceului la 3,5%, o creștere a ratei de participare și promovabilitate la examenul de bacalaureat la 59% în liceele cu performanțe slabe, precum și o reducere semnificativă a abandonului școlar în primul an de facultate.
Aceste obiective vor fi atinse prin finanțarea de către Ministerul Educației și Cercetării Științifice a unor proiecte acordate liceelor și universităților prin calificarea și participarea la competiții de acordare de granturi. Programul Național „Sprijin la bacalaureat, acces la facultate” se va desfășura pe o perioadă de șapte ani, începând cu luna septembrie 2015.
 
Informații suplimentare
Părăsirea timpurie a școlii (PTȘ) este definită ca procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani care au finalizat cel puțin nivelul secundar inferior (clasa a opta) și care nu mai urmează nicio altă formă de școlarizare sau formare profesională. În România, în 2013, PTȘ era de 17,3%, ținta urmărită pentru 2020, fiind de 11,3%. La nivelul UE, ținta este de 10%.
În anul academic 2013/2014, 20.000 de studenți au abandonat studiile universitare. Studenții considerați în situație de risc de abandon fac parte, de regulă, din următoarele categorii: studenți care au intrat la universitate cu note mici la examenul de bacalaureat, studenți care provin din mediul rural sau din grupuri socio-economice dezavantajate și studenți de etnie romă.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii