Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:04 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sonae Sierra şi PwC România au lansat studiul "Formule de success pentru piaţa centrelor comerciale din România"

ro

29 May, 2012 21:44 1326 Marime text

 Caracteristicile centrelor comerciale vor deveni din ce în ce mai complexe

 O tendinţă importantă va fi migrarea spre managerii profesionişti de centre comerciale

 Va creşte importanţa unor factori precum profesionalismul echipei de management, mixul de chiriaşi, activităţile de marketing şi prezenţa online

Bucureşti, 29 mai 2012. Sonae Sierra şi PwC au realizat în comun un studiu referitor la piaţa centrelor comerciale din România, analizând situaţia actuală a pieţei, precum şi potenţialul viitor de dezvoltare, subliniind totodată factorii de succes pentru proiectele viitoare.

Intensificarea competiţiei pe piaţa românească a centrelor comerciale va duce la o nevoie sporită de competenţe manageriale şi abordări comerciale sofisticate, ceea ce va impune jucătorilor de pe piaţă să utilizeze factorii de succes în crearea unei afaceri durabile, arată recentul studiu „Formule de Succes pentru centrele comerciale din România".

„Recesiunea şi stoparea finanţărilor care a urmat acesteia au blocat multe proiecte imobiliare, dar sunt semne că piaţa începe să se dezgheţe. Cu toate acestea, dezvoltatorii trebuie să ţină cont de faptul că succesul financiar al noilor proiecte nu trebuie privit ca fiind garantat. Există anumiţi factori de succes care trebuie luaţi în considerare precum managementul profesionist, mixul de chiriaşi şi posibilităţile de distracţie, pe lângă factorii tradiţionali precum amplasamentul şi uşurinţa accesului. Studiul nostru comun este o încercare de cuantificare a importanţei acestor factori pentru succesul unui nou centru comercial", a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România, unul dintre autorii raportului.

„Studiul Sonae Sierra şi PwC analizează situaţia curentă a pieţei şi potenţialul de creştere al acesteia, subliniind factorii de succes care reprezintă condiţii esenţiale pentru viitoarele dezvoltări sustenabilee. Acest studiu oferă dezvoltatorilor, proprietarilor şi managerilor de centre comerciale mijloacele de a identifica aceşti factori şi de a evalua diferenţa dintre actuala lor situaţie şi cea dorită", a adăugat Ingo Nissen, Managing Director, Sonae Sierra Romania.

Dezvoltarea rapidă din perioada anterioară crizei a făcut din România una dintre economiile cu cea mai rapidă creştere din Europa, generând niveluri ridicate de investiţii străine şi autohtone în diferite sectoare economice, printre care şi retail. Competiţia pe piaţa centrelor comerciale a fost foarte scăzută, iar acest lucru a asigurat succesul financiar în majoritatea cazurilor, în ciuda atenţiei relativ scăzute acordate unor factori de succes relevanţi, precum localizare, accesibilitate, mixul de chiriaşi, zona de food şi relaxare, abilităţile şi experienţa managementului sau activităţile de marketing.. De asemenea, planurile agresive de expansiune ale retailerilor s-au transpus într-o cerere sporită pentru spaţii comerciale, ceea ce alimentat o expansiune rapidă a suprafeţei totale închiriabile (GLA - Gross Lettable Area).

În ciuda faptului că actualul peisaj al pieţei arată o corelaţie puternică dintre Produsul Intern Brut per capita şi GLA în multe dintre regiunile geografice ale României, există câteva discrepanţe de dezvoltare între oraşe şi între regiuni. Analiza reliefează, de asemenea, că piaţa românească este relativ fragmentată. De exemplu, din cele 40 de centre comerciale analizate, primele 5 generează aproximativ 38% din cifra de afaceri totală, dar au împreună numai 21% din GLA totală. Cele mai multe centre comerciale moderne sunt situate în Bucureşti şi alte mari oraşe, care au o rată ridicată de penetrare a retailului modern şi venituri peste medie. Judecând din perspectiva dimensiunii exprimată în GLA, centrele de mici dimensiuni sunt mai numeroase în ţară, cele mari şi foarte mari fiind localizate în principal în Bucureşti. Centrele mai puţin sofisticate, cum ar fi cele de cartier, reprezintă aproximativ 50% din totalul centrelor comerciale moderne. În plus, centrele regionale şi cele supra-regionale se regăsesc în oraşele principale şi în Bucureşti. Recent, s-a înregistrat o creştere în numărul „mega-centrelor", acelea care folosesc ancore comerciale puternice ca principală atracţie.

Este de aşteptat ca anumiţi factori cheie precum amplasamentul, accesibilitatea şi posibilităţile de relaxare să reprezinte în continuare vectori importanţi de creştere, dar competiţia sporită şi schimbările la nivelul cererii vor întări probabil rolul managementului profesionist, al activităţilor de marketing şi al mixului de chiriaşi, factori cruciali pentru atragerea clienţilor şi diferenţierea între centrele comerciale. Acest lucru este în mod deosebit important pentru Bucureşti şi alte câteva mari oraşe.

O tendinţă semnificativă va fi reprezentată de trecerea spre o categorie de manageri profesionişti care pot aduce contribuţii valoroase în ceea ce priveşte designul contractului de închiriere, mixul de chiriaşi şi crearea unei identităţi şi poziţionări puternice a centrului comercial. Aspecte precum unicitatea şi factorul de diferenţiere vor deveni cruciale în dezvoltările viitoare de retail, iar managementul centrului comercial va fi responsabil pentru această schimbare..

În plus, evoluţiile comportamentului consumatorilor vor spori importanţa altor criterii, precum designul atrăgător, locurile de parcare adecvate şi uşor de accesat, calitatea spaţiilor publice, uşurinţa navigării în interiorul centrelor comerciale. Pe termen mediu şi lung, centrele comerciale din România se vor alinia la tendinţa europeană de revitalizare, necesară pentru a asigura succesul în pe termen lung în condiţiile unei intensificări a concurenţei şi a modificării cererii.

Raportul integral poate fi descărcat de la următoarele adrese de internet http://www.sonaesierra.ro şi www.pwc.com/ro/publications

Despre Sonae Sierra:

Sonae Sierra, www.sonaesierra.com, este specialistul internaţional în centre comerciale, pasionat în a aduce inovaţie şi entuziasm în industria centrelor comerciale. Compania este prezentă în Portugalia, Spania, Italia, Germania, Grecia, România, Maroc, Algeria, Columbia şi Brazilia şi deţine 51 de centre comerciale. De asemenea, Sonae Sierra este activă în sectorul de furnizare de servicii unor terţi parteneriîn Croaţia. În prezent, Sonae Sierra are 3 proiecte în construcţie, 6 proiecte noi în diferite faze de dezvoltare şi are în curs de dezvoltare două noi proiecte pentru terţi parteneri. Sonae Sierra administrează peste 70 de centre comerciale cu o suprafaţă totală închiriabilă de peste 2,2 milioane m2, care găzduiesc un număr aproximativ 8.500 de chiriaşi. În 2011, centrele comerciale Sonae Sierra au primit peste 428 de milioane de vizite.

Despre PwC:

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu aproape 169.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. Spuneţi-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră şi descoperiţi mai multe informaţii despre noi vizitând site-ul www.pwc.com/ro/pcs.

PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică separată. Vă rugăm să accesaţi pagina de internet www.pwc.com/structure pentru mai multe detalii.

© 2012 PwC. Toate drepturile rezervate.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii