Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:50 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sistem dispecerizare și informare pasageri, furnizat Aeroportului Mihail Kogălniceanu de o firmă din București (document)

ro

10 Nov, 2018 00:00 2278 Marime text
Headlight Solutions SRL din București a semnat cu Societatea Națională Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța SA. Firma va livra un sistem dispecerizare și informare pasageri. Valoarea contractului atribuit este de 503.347 de lei.
 
Contractul constă în furnizarea, instalarea/punerea în funcțiune a echipamentelor hardware și aplicație, instruire personal beneficiar, mentenanță. Sistemul este compus din: două sisteme info-desk, câte unul pentru fiecare terminal de pasageri (plecări/sosiri); echipament de dispecerizare.

Responsabili de atribuirea contractului

Persoanele cu funcții de decizie din cadrul autorității contractante, responsabile de atribuirea contactului, sunt: director general - Bogdan-Ionuț Artagea, director economic - Horia-Mihail Acatrinei, director operațional - Nicușor Șuță, director dezvoltare - Anca Moldoveanu, director tehnic - Gheorghe Zamani, director resurse umane și juridic - Irina Petronela Șargu, Control Financiar Preventiv - Simona Liliana Sinorchian. La aceștia se adaugă membrii AGA: Ramona Zena Petcu, Călin Adrian Meteș, Mihail-Victor Ionescu. Responsabili de atribuirea contractului sunt și membrii Consiliului de Administrație: Radu Razvan-Alexandru, Marin Eugen, Mirela-Florența Matichescu, Voicu Cheța, Sanda-Andreea Bota, Florentina Ciordaș, Marian Irimia.

Date din caietul de sarcini

În prezent, în biroul dispeceratului coordonare există un pupitru confecționat din material metalic placat cu lemn. În acest pupitru sunt inserate echipamentele necesare desfășurării activității zilnice a dispecerilor, precum și diverse documente cu informații necesare pentru întocmirea planului de aeroport, completarea registrului de trafic aerian, informarea pasagerilor. Pupitrul și incinta biroului asigură spațiul pentru următoarele echipamente: stație radio sol-aer pentru comunicarea între aeronavă și dispecerat coordonare; stație radio sol-aer doar pentru monitorizare convorbiri radio intre control trafic aerian și aeronava aflată în zbor; stație radio sol-sol pentru comunicarea în cadrul rețelei de radiocomunicații a societății, stație menținută în scanare; un calculator pentru comunicarea pe email, SITA și AFTN, transmiterea în sistemul de raportări de siguranță Eccairs, afișarea informațiilor pe monitoarele de la sistemul de afișaj de la sosiri (acesta va fi folosit și pentru redactarea documentelor); un calculator pentru elaborarea documentelor interne, care preia funcționalitățile primului în caz de defecțiune; un telefon de exterior menținut doar ca linie de fax, conectat la imprimanta multifuncțională; două telefoane de interior pentru comunicarea în cadrul societății si comunicarea exterioară prin transfer manual sau automat, dispeceratul fiind și call center-ul H24 al aeroportului pentru pasageri; un interfon pentru recepția estimelor și comunicarea directă, tip COMMAX; un telefon pentru o legătură directă cu Romatsa; un telefon pentru o legătură directă cu rețeaua militară de telefonie STAR; un telefon pentru o legătură directa tip DSN cu rețeaua militară US ARMY (telefon care nu și-a mai găsit locul pe pupitru); un pupitru pentru sistemul de sonorizare, ce permite selectarea zonelor unde se fac anunțurile, precum și un microfon; un sistem de înregistrare ambientală care constă într-o cameră video ce înregistrează audio pe card SD; două ceasuri ce permit afișarea orelor în UTC și local time; un monitor pentru afișarea informațiilor de balizaj necesare completării duratelor de utilizare a acestuia; un sistem de notificare audio; un rack cu echipamente audio pentru sistemul de sonorizare de unde se fac setările de volum precum și redarea muzicii ambientale. Sistemul are o vechime de peste 12 ani, iar audiția în terminalele de pasageri este scăzută; un echipament multifuncțional pentru imprimare, scanare, recepționare și transmitere de faxuri; un UPS pentru asigurarea alimentării redundant; un panou de comandă pentru pilonii de iluminat ai platformei. Toate aceste echipamente trebuie monitorizate în permanență, dispecerul fiind nevoit uneori să solicite retransmiterea informației, pierzându-se astfel timp și resurse.
 
Registrul de trafic aerian este în continuare menținut în principal formă letrică, fiind și o cerință conform procedurilor în vigoare, din acest motiv transmiterea de informații, înregistrarea zborurilor precum și realizarea informațiilor de statistică se fac dificil, deoarece adaptarea electronică a acestuia a fost transpusă într-un fișier tip Excel și nu într-un soft dedicat care sa genereze situații, în funcție de interogări specifice. Pe inserțiile metalice ale pupitrului se acumulează sarcini electrostatice ce creează descărcări la atingerea de către personalul dispeceratului coordonare. Aceste descărcări electrostatice, chiar dacă nu pun în pericol viața dispecerilor, creează un disconfort în operare și pot genera defecțiuni echipamentelor utilizate în dispecerat.
 
Monitoarele nu sunt poziționate ergonomic, fiind fixate în unghi conform înclinației pupitrului și astfel pot provoca apariția afecțiunilor dorso-lombare. Din cauza unghiului de vizualizare destul de înclinat al monitoarelor, deseori în prezența luminii puternice exterioare, este dificilă urmărirea informațiilor pe ecran. Pentru informarea pasagerilor nu există niciun sistem de informare în terminalul de plecări sau de sosiri. Cu excepția telefonului de informare, pasagerii nu au acces la informații cu privire la serviciile oferite de societate sau legate de transportul local, transportul bagajelor, informații turistice, reguli de securitate sau drepturile pasagerilor. Un punct de informare va putea crea spații publicitare pentru alți agenți economici.

Headlight Solutions SRL, în datele Registrului Comerțului

Înmatriculată în anul 2013, firma are sediul social în București. Capitalul social subscris, de 200 de lei, integral vărsat, este compus din 20 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Dascălu  Marius Ioan este asociat unic și administrator al firmei, care desfășoară activități de realizare a soft-ului la comandă (software orientat client). În anul fiscal 2015, societatea cu 3 salariați a raportat o cifră de afaceri de 567.536 lei și o pierdere de 19.040 lei.
 
În anul fiscal 2016, societatea cu 4 salariați a declarat o cifră de afaceri de 213.117 lei și o pierdere de 285.621 lei. Situația financiară pe anul 2017 arată astfel: 8 salariați, cifră de afaceri de 383.067 lei și pierdere de 358.181 lei.
 
În secțiunea „Documente“ puteți consulta anunțul de atribuire a contractului.
 
Despre toate procedurile publice cu impact asupra județului Constanța, cine și ce cumpără, cine și cât câștigă puteți citi accesând categoria „Combaterea criminalității în achizițiile publice“.
 
Citește și:
 
Sistem dispecerizare și informare pasageri nou, la Aeroportul Mihail Kogălniceanu Constanța (document)

 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii