Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:17 13 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Uniunea Europeană investeşte în modernizarea ecluzelor Canalului Dunăre-Marea Neagră

ro

16 Aug, 2013 17:46 2622 Marime text
La sediul Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CNACN) SA din Agigea s-a semnat, vineri, contractul de proiectare şi execuţie pentru modernizarea echipamentelor şi instalaţiilor ecluzelor de la Canalul Dunăre-Marea Neagră între beneficiarul proiectului şi consorţiul câştigător al licitaţiei.


Directorul general al CNACN, Daniel Georgescu, a afirmat, într-o conferinţă de presă, că proiectul urmăreşte creşterea gradului de funcţionare şi siguranţă a ecluzelor, eficientizarea activităţii companiei ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele şi instalaţiile sunt depăşite tehnologic şi au durata de viaţă expirată, fiind construite în perioada 1975-1984, mărirea capacităţii de trafic naval pe canalele navigabile şi eficientizarea activităţii companiei pe fondul scăderii costurilor de exploatare.

"Durata de realizare a proiectului, în valoare de 180 de milioane de euro, finanţat din fonduri europene în proporţie de 98%, este de 54 de luni, din care şase luni de proiectare şi 48 de luni pentru execuţie, întreaga antrepriză fiind gestionată de asocierea între companiile Romenergo SA Bucureşti (lider de asociere), Utilnavorep SA Constanţa, DSD Noell GmbH Wurzburg, Argos SA Constanţa şi UTI Grup SA Bucureşti", a subliniat Georgescu.

De asemenea, directorul general al CNACN a mai declarat că lucrările de modernizare a celor trei ecluze duble de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, de la Cernavodă, Agigea şi Ovidiu, vor fi efectuate etapizat pe câte un fir de tranzitare, fără a fi afectată navigaţia.

"Pe parcursul celor 48 de luni de execuţie a proiectului vor fi confecţionate şi înlocuite cele şase porţi plane din amonte şi cele 12 porţi pereche buscante, de serviciu, ce deservesc ecluzele din aval, cantitatea totală de tablă debitată şi sudată de compania germană DSD Noell depăşind 2.100 de tone. De asemenea, vor fi înlocuite toate echipamentele auxiliare ale ecluzelor, pompele de epuisment (pentru golirea sasului ecluzelor), cele trei grupuri diesel-generatoare de câte 650 KWA, va fi refăcut sistemul de iluminare interioară şi exterioară a ecluzelor, vor fi renovate camerele tehnologice ale ecluzelor şi vor fi înlocuite instalaţiile PSI, de alimentare cu energie electrică şi TVCI (televiziune cu circuit închis), de automatizare pentru operarea ecluzelor şi de sesizare a prezenţei navelor în ecluze. Din păcate, evaluatorul proiectului nu a aprobat şi modernizarea rcluzei Năvodari, considerând, din datele de exploatare că nu se justifică realizarea şi amortizarea investiţiei", a subliniat directorul general, Daniel Georgescu.
sursa: AGERPRES

Ti-a placut articolul?

Comentarii