Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:04 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce măsuri cer să fie adoptate de Guvern Profesorii nu vor doar mărirea salariilor

ro

25 Aug, 2015 13:00 1903 Marime text
 
Majorarea salariilor profesorilor trebuie corelată cu un curriculum adecvat și cu un program coerent de formare continuă și evaluare pentru profesori, care să-i ajute să se adapteze cerințelor actuale, susține Coaliția pentru Educație. Astfel, în contextul negocierilor dintre sindicatele din Educație și Guvern privind creșterile salariale, profesorii solicită ca această majorare să fie însoțită de măsuri care să conducă la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și la creșterea calității educației, relatează romanialibera.ro.
 
Totodată, Coaliția pentru Educație precizează că se așteaptă ca Executivul și sindicatele să își asume angajamente clare privind eliminarea industriei meditațiilor private și reducerea semnificativă a analfabetismului funcțional (aproximativ 40 % dintre adolescenții români sunt analfabeți funcționali).
 
De asemenea, Coaliția pentru Educație susține asumarea obligatorie a unei „foi de parcurs” a reformei resurselor umane din sistemul de învățământ, detaliată pentru fiecare dintre dimensiunile asociate obținerii de „calitate și performanță, astfel: 1) partea de acces (absolvirea unui program de formare cu puternic conţinut practic), 2) primii ani în sistem (formare continuă, mentorat, consiliere), 3) dezvoltarea şi susţinerea de metode de evaluare a performanţei, 4) procedurile de promovare şi sistemele de management.
 
„Pentru a ajunge ca sistemul educațional românesc să fie cu adevărat centrat pe elev, este necesar ca și profesorii trebuie să beneficieze de un program prin care să fie încurajați să-și împlinească potențialul. Așa cum arată rezultatele din alte țări, un sistem în care profesorii sunt motivați să fie competenți, autonomi, respectați și încurajați să învețe în permanență obține rezultate benefice pe termen mediu și lung.
 
„Obiectivele unui astfel de program vor fi atinse atunci când cariera de profesor va deveni una dintre primele opțiuni de carieră pentru cei mai buni 20% dintre absolvenții ai fiecărei facultăți, așa cum se întâmplă în alte țări cu educație performantă”, a spus Daniela Vișoianu, președinta Federației „Coaliția pentru Educație”.
 
Mai mult, președinta Coaliției arată că majorarea cu 45 % a cheltuielilor cu salariile profesorilor ar însemna 0,5 % din PIB.
 
„Analizând cifrele publicate pentru anii 2013 şi 2014, constatăm că o majorare de 45% a cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale înseamnă 0,5% din PIB. Dacă ne-am fi asumat, ca parte din procesul de reformă a resurselor umane din educaţie, modificarea sistemului de salarizare cu suportul a 0,5% din PIB, în anii trecuţi, am fi ajuns la alocarea pentru educaţie a 3,3% (2013), respectiv 3,6% (2014) din PIB, față de ținta de 6%. Dacă e să fim pragmatici, reforma strategică a societăţii româneşti, ce ţine de cea mai importantă resursă - oamenii din educaţie -, ar costa mai puţin decât ne vine să credem. Riscul este ca măsura creşterii salariilor să fie implementată doar cu caracter reparatoriu, în căutare de sprijin şi voturi, fără legătură cu performanţa, fără să fie parte dintr-o strategie cu obiective bine definite”, a adăugat Daniela Vișoianu, reprezentanta Coaliției pentru Educație.
 
 

Sursa: romanialibera.ro
Sursa foto: România TV
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii