Liber la construcţia navelor gigant. Gurile Dunării curăţate după 20 de ani
Liber la construcţia navelor gigant. Gurile Dunării curăţate după 20 de aniEpava Slatina bloca ieşirea navelor mai lungi de 150 de m din Şantierul Naval Galaţi. Lucrările costă 6,8 milioane de euro iar banii îi vor primi două companii din grupul Navrom
Administraţia Porturilor Dunărene Maritime Galaţi a acordat, în urmă cu
câteva zile,contractul de ranfluare(ridicare de pe fundul apei şi tăiere
– n.r.) a epavei Slatina asocierii companiilor de stat Navrom Reparaţii
SRL şi Navrom SA. Relicva va fi scoasă la suprafaţă şi tăiată până la
sfârşitul acestui an eliberând, astfel, şenalul navigabil pentru navele
mai mari de 150 de m care urmează să iasă din şantierul naval Damen
Galaţi.
Contractul este de 6,8 milioane de euro fără TVA iar lucrările vor începe de luna viitoare.
Nava
Slatina, navă cargou de 4800 tdw a fost construită în anul 1973 la
Galaţi şi are o lungime de 106m, lăţimea de 14,8m şi o greutate proprie
de 2120 tone. Nava s-a răsturnat în anul 1990 în dana 36- 37 din Port
Bazinul Nou Galaţi, unde se afla acostată pentru reparaţii capitale.
"Este
ultima epavă care a mai rămas de scos din zona Tulcea-Galaţi-Brăila.
Eliberăm Dunărea", au precizat reprezentanţii APDM Galaţi.
Aflându-se
foarte aproape de Şantierul Naval Damen, epava le crează mari probleme
navaliştilor olandezi de la Galaţi. În cazul navelor cu o lungime mai
mare de 150 metri, scoaterea şi introducerea acestora în docul uscat
este o operaţiune foarte riscantă.
În plus, epava ameninţă un
proiect cheie pentru şantier, realizarea celei mai mari nave contruită
vreodată pe malul Dunării, destinată Marinei Militare Olandeze, lansarea
la apă fiind programată pentru vara acestui an.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp