Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:52 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Iată poziţia oficială a Romtelecom în privinţa dosarului cu fetiţa moartă

ro

02 Dec, 2010 18:24 1183 Marime text
Ca urmare a cererilor de informaţii în legătură cu dosarul de cercetare a decesului unui copil de 13 ani în urma prăbuşirii unui stâlp aparţinând Romtelecom în localitatea Rasova, judeţul Constanţa, în anul 2009, compania face următoarele precizări:

Până la acest moment nicio instanţă de judecată nu a stabilit nicio răspundere legală pentru Romtelecom sau vreun salariat în legatură cu acest accident. Am luat act din mass media că dosarul va fi trimis de procuror in instanţă. 
În privinţa investigaţiilor legale, compania a dat tot sprijinul organelor de anchetă în clarificarea circumstanţelor în care s-a produs accidentul şi va face acelaşi lucru în continuare. 
Menţionăm că acest accident a fost cauzat de factori externi companiei. Evenimentul a survenit în 2009, în urma prăbuşirii unui stâlp de lemn, care făcea parte dintr-un traseu activ al reţelei companiei. 
Căderea stâlpului a fost cauzată de faptul că, în mod frecvent, copiii din zonă legau de stâlp sârme şi il foloseau ca leagăn improvizat, balansând astfel stâlpul şi slăbindu-i continuu structura de rezistenţă. Menţionăm că stâlpul în cauză era şi ancorat suplimentar la sol, astfel că, în lipsa unor forţe externe repetate care au acţionat asupra lui, acesta nu ar fi căzut. Se pare că acest stâlp era de asemenea frecvent folosit şi pentru legarea animalelor pentru păşunat sau montă de către sătenii din zonă, fapt ce a favorizat slăbirea structurii interne de rezistenţă, contribuind la prăbuşirea acestuia.
Stâlpul a fost escaladat de unul dintre angajaţii Romtelecom (o persoană cu o greutate de aproximativ 80 de kg) cu puţin timp înaintea producerii accidentului, în vederea remedierii unui deranjament, fără a da semne de instabilitate.
Romtelecom şi-a exprimat regretul pentru accidentul nefericit petrecut anul trecut arătându-şi compasiunea şi sprijinul faţă de familia îndoliată al cărei copil a fost victima acestui eveniment nefericit. Compania a acordat imediat după accident un ajutor în valoare de 10.000 RON pentru acoperirea cheltuielilor necesare înmormântării. Suma a fost acordată direct de companie, „fără nicio obligaţie de contrapartidă directă sau indirectă, suma de bani fiind acordată ca activitate filantropică cu caracter umanitar“, după cum se menţionează în contractul semnat între Romtelecom şi familia victimei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii