Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:04 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fost preşedinte al Consiliului Județean Brașov, reţinut pentru mită

ro

26 Oct, 2016 17:32 1444 Marime text
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Brașov au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând cu data de astăzi, a inculpatului Căncescu Aristotel Adrian, la data faptelor președinte al Consiliului Județean Brașov și preşedinte al filialei județene a unui partid politic, cu privire la săvârşirea infracţiunilor de luare de mită (3 fapte), abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit în formă continuată.
 
Inculpatul urmează să fie prezentat mâine Tribunalului Brașov, cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
 
De asemenea, procurorii anticorupție au mai dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și măsura controlului judiciar pentru 60 de zile, începând cu data de 26 octombrie 2016, față de inculpatul Coman Claudiu, la data faptelor consilier județean, cu privire la săvârşirea infracţiunilor de complicitate la luare de mită, instigare la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit în formă continuată.
 
Totodată, procurorii anticorupție au mai dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale față de suspecții: Cirică Cristian Emil, la data faptei director al Direcţiei investiţii, urbanism şi amenajarea teritoriului, cu privire la săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
 
ISPAS RADU PETRU, la data faptei  administrator public al județului Brașov, cu privire la săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
 
POPESCU AURELIA, la data faptei director economic executiv în cadrul Consiliului Județean Brașov, cu privire la săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
 
IOSIF RĂZVAN, la data faptei administrator al unei societăți comerciale, cu privire la săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată.
 
În ordonanţele procurorilor se arată că, în cauză, există date şi probe care conturează următoarea stare de fapt: în contextul campaniei electorale din anul 2012, inculpatul Căncescu Aristotel Adrian, în calitate de preşedinte al filialei județene a unui partid politic, a pretins de la trei persoane bani şi alte foloase, constând în suma totală de 105.000 lei și angajarea unor anumite persoane în cadrul Agenţiei Judeţene de Dezvoltare Durabilă, pentru ca în schimb să îi pună pe cei trei pe poziţii sigur eligibile pe lista de candidaţi pentru Consiliul Județean Braşov.
 
Una dintre cele trei persoane este și inculpatul Coman Claudiu care, la acea vreme, era şef de campanie electorală şi consilier județean. În această calitate, inculpatul Coman Claudiu a primit de la una dintre viitoarele candidate la funcția de consilier județean, în biroul său din cadrul CJ Brașov, suma de 50.000 lei.
Banii respectivi au fost predați casieriei partidului, fără documente, fiind utilizaţi pentru materiale electorale, consecinţa fiind alegerea celor trei persoane în funcţia de consilier judeţean.
 
În aceleași circumstanțe, în perioada 2012-2013, inculpatul Căncescu Aristotel Adrian, în calitate de președinte al Consiliului Județean Brașov, cu încălcarea prevederilor legale și la cererea inculpatului Coman Claudiu, a dat dispoziţii pentru întocmirea formală a cinci referate pe care ulterior le-a aprobat. Referatele respective au fost semnate în prealabil și de suspecții Cirică Cristian Emil, Popescu Aurelia și Ispas Radu Petru.
Prin intermediul acestor documente, inculpatul a justificat trei dispoziţii pe care le-a dat ulterior și iniţierea și adoptarea unor hotărâri pentru alocarea unor sume de bani din fondul de rezervă al consiliului.
Prin aceste demersuri, sub pretextul achiziţiei de softuri educaţionale/servicii, a fost aprobată suma de 675.000 lei.
În continuare, având acceptul şi promisiunea președintelui Consiliului Județean Brașov că va aloca banii respectivi, dar și pentru a realiza o aparenţă de legalitate, inculpatul Coman Claudiu și-a folosit influenţa ce decurgea din calitățile menționate mai sus și a cerut unui număr de 15 primari din judeţ (de aceeași orientare politică) să formuleze cereri prin care să solicite alocarea de sume de bani din fondul de rezervă pentru achiziţia de softuri educaționale, lucru pe care aceștia din urmă l-au și făcut.
După formularea acestor cereri, între societatea administrată în fapt de suspectul Iosif Razvan și primăriile respective sau direct cu şcolile din aceste localităţi, au fost încheiate contracte pentru furnizarea de cursuri, în speţă tutoriale Windows, Word, Excel, Power Point, navigare internet, sub forma unor pachete cu CD-uri, a căror valoare a totalizat suma de 675.000 de lei.
În unele cazuri au fost încheiate contracte fără ca unităţile de învăţământ sau primările să deţină calculatoare şi, în plus, softurile vândute nu erau licenţiate sau avizate de Ministerul Educaţiei ca fiind corespunzătoare programei de învăţământ pentru ciclul gimnazial.
 
Ulterior, societatea furnizoare a softurilor, după scăderea cheltuielilor făcute (aproximativ 10.000 lei pentru fiecare contract, plus diverse comisioane), a retras restul de bani în numerar, în mai multe tranşe.
 
Banii au fost apoi remişi inculpatului Coman Claudiu din care acesta a folosit suma de 86.000 de lei pentru a-şi asigura locul pe o poziţie sigur eligibilă pe lista candidaţilor pentru Consiliul Județean Braşov.
 
Inculpatului Coman Claudiu i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
 
Inculpaților și suspecților li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 309 și 307 Cod de procedură penală.
 
Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale, respectiv punerea în mișcare a acțiunii penale reprezintă etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii