Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:39 29 11 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Evaluările naționale din acest an, contestate de profesorii din Constanța

ro

27 May, 2014 20:40 1436 Marime text
Sindicatul Liber al Salariaților din Învățământul Preuniversitar Constanța se declară în dezacord cu modul în care Direcția Generală de Educație și Învățare pe tot Parcursul Vieții, Direcția Generală Management, Resurse Umane și Rețea Școlară Națională și Centrul Național de Evaluare și Examinare au gândit organizarea și desfășurarea evaluărilor naționale din acest an la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Reprezentanții profesorilor din Constanța susțin că în ziua evaluărilor dascălii vor acumula 10-12 ore de activitate continuă, fiind astfel încălcate prevederile Codului muncii. De asemenea, se pune problema utilizării spațiilor școlare, dar și a lipsei dotărilor tehnice necesare multiplicării fișelor de evaluare.

„Ne referim în mod expres la efectele asupra elevilor și personalului angajat datorate modificărilor impuse de adaptarea orarului școlar și al utilizării spațiilor școlare, la numeroasele dificultăți privind asigurarea dotărilor tehnice necesare multiplicării fișelor de evaluare. În același timp dorim să remarcăm totalul dispreț al reprezentanților instituțiilor menționate privind respectarea drepturilor prevăzute în Codul muncii (art. 112-137), referitoare la reglementările privind programul de muncă – programul de repaus, în condițiile în care membrii comisiei se implică atât în participarea la evaluare, cât și în desfășurarea programului didactic curent în zilele cu probe, acumulând în acest fel 10-12 ore de activitate continuă. Am adăuga la acest aspect dificultățile întâmpinate în deplasarea personalului navetist către unitățile de învățământ la orele dimineții când nu circulă mijloace de transport în comun (conform Procedurii nr. 646/06.05.2014 prezența comisiei  la unitate este la ora 5.00). În  unitățile de învățământ mai mici există riscul insuficienței personalului didactic ținând cont de condițiile impuse de procedurile elaborate privind rolurile membrilor comisiei de evaluare. Toate acestea ne confirmă, încă o dată, că în educație nu există o strategie clară pe termen lung, că multe documente se întocmesc și se adoptă fără consultarea beneficiarilor cărora li se adresează și că personalul din învățământul preuniversitar este supus unor abuzuri ce decurg din nerespectarea legislației în vigoare”, se arată într-un comunicat de presă.

Ti-a placut articolul?

Comentarii