01:02 17 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Descoperire senzațională lângă Marea Neagră. Află despre ce este vorba

18 Apr, 2012 22:46 1490 Marime text

O echipă de geologi care cerceta o regiune de lângă Marea Neagră a făcut o descoperire spectaculoasă: 40 de ouă fosilizate de dinozaur.

Said-Emin Dzhabrailov, geolog la Universitatea de stat din Cecenia, crede că sub pământ se află și alte ouă, care vor fi în curând scoase la lumină.

Fosilele au o vechime de peste 60 de milioane de ani. Descoperirea a fost făcută în timpul cercetărilor pentru construirea unei șosele, în apropiere de granița dintre Cecenia și Georgia, în Muntii Caucaz.

Ouale au dimensiuni diferite, unele având diametrul de 25 cm, altele de un metru. Deocamdată, paleontologii nu știu ce specie (sau ce specii) de dinozaur a depus aceste oua, cercetările lor vor continua.

Guvernul cecen, care vrea sa schimbe proasta reputație a țării, cunoscută pentru conflictele armate, vrea să transforme această zonă în rezervație naturală, care să atragă turiștii.