Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:34 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dailybusiness.ro Cum ar putea scădea numărul morţilor pe şoselele din România

ro

29 Sep, 2014 11:55 1147 Marime text
Romania ocupa nefericitul loc 3 in topul tarilor europene dupa numarul de persoane care mor anual in accidente rutiere, conform celor mai recente statistici ale Eurostat. In timp ce numarul victimelor a scazut semnificativ in alte state, in Romania a ramas aproape la fel, scrie dailybusiness.ro. Ce lectii pot lua autoritatile romane de la cele care au reusit sa diminueze semnificativ numarul de cazuri fatale?
 
Chiar daca se afla pe primul loc la nivel european dupa numarul de persoane care mor in accidente auto (3.653 in 2012), Franta a facut progrese remarcabile in ultimii ani in vederea reducerii de peste doua ori a numarului de decese. In 1999, aproape 8.500 de oameni si-au pierdut viata in accidentele de pe sosesele din Hexagon.
 
Numarul lor a inceput sa scada sesizabil din decembrie 2002, cand in urma unui discurs al presedintelui de atunci, Jacque Chirac, Guvernul Frantei a adoptat un plan de automatizare a controlului si sanctionarii celor care incalca regulile de circulatie si in special pentru cei care depasesc viteza legala.
 
Franta a alocat atunci 400 milioane de euro pe o perioada de trei ani pentru a achizitiona in prima faza 1.000 de radare noi, mai multe masini si etiloteste moderne.
 
Numarul amenzilor pentru depasirea limitei legale de viteza a crescut de la 1,6 milioane in 2003 la 4,8 milioane in 2004. In anul urmator, 4,2 milioane de soferi au fost prinsi de radar, adica circa 20% din participantii la trafic. In total, sistemul automat de radare a emis amenzi de pana la 205 milioane de euro in 2005, costurile cu instalarea acestor aparate fiind astfel amortizate.
 
Si Spania a reusit sa diminueze cu 40% numarul victimelor in doar 3 ani, respectiv in perioada 1991-1994. Spre deosebire de Franta, Spania a derulat campanii de informare cu impact emotional puternic pentru a ajunge la performanta mentionata.
 
Pe langa salvarea de vieti, masurile privind siguranta rutiera se traduc si in economii substantiale pentru statele care le aplica.
 
"Prin imbunatatirea sigurantei rutiere, intre 2001 si 2010, Uniunea Europeana a castigat 176 miliarde euro. Miliarde! Dincolo de etica salverii de vieti, faptul ca numarul de victime a fost diminuat s-a tradus in aceste castiguri financiare, in economii", a declarat Mircea Steriu, director de comunicare al European Transport Safety Council (ETSC).
 
Sursa: dailybusiness.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii