BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:10 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

CTR critică Consiliul Județean Constanța

ro

31 Jan, 2016 13:12 1097 Marime text
La finalul săptămânii trecute, a fost convocată o ședință a Consiliului Județean Constanța pentru data de 4 februarie. „Așa cum suntem obișnuiți de către autoritățile locale din Constanța, transparența decizională rămâne un deziderat îndepărtat. Deși mai sunt câteva zile până la ședința dedicată adoptării bugetului, nici până în acest moment nu s-au publicat pe site-ul județului proiectele de hotărâri ale actelor administrative cu caracter normativ, după cum solicită Legea nr. 52/2003.  Nepublicarea proiectelor pe hotărâri pe site reprezintă un motiv de nulitate a acelor hotărâri, nefiind respectate dispozițiile imperative ale legii, spune, într-un comunicat, Consiliul Tineretului din România (CTR).

CTR a solicitat din 14 ianuarie o dezbatere publică vizavi de bugetul județului pe anul 2016. De asemenea, a solicitat alocarea de fonduri pentru activitățile de tineret, în temeiul legii nr. 350/2006.

Pe ordinea de zi există și alte proiecte de hotărâre care prezintă interes pentru CTR și pentru tinerii din Constanța:
Proiect nr.19 privind modificarea si actualizarea bugetului si a cheltuielilor legate de bugetul proiectului „Centrul multifunctional educativ pentru tineret”, Cod SMIS 40038 si aprobarea introducerii in lista de investitii si in bugetul UAT a acestuia Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir;
Proiect nr.30 privind stabilirea unor tarife, taxe si taxe speciale pentru anul 2016 Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir;
Proiect nr.42 privind aprobarea regimului finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului judetean Initiator : Vicepresedinte – Nicolae Cristinel Dragomir.

„Obiectivul nostru în cadrul acestui proiect este ca ambele autorități locale deliberative să respecte legea și să acorde fonduri pentru activitățile de tineret. După reușita cu bugetul municipiului, ne îndreptăm atenția asupra bugetului județean. Autoritățile locale au fost și sunt complet netransparente în acest proces. De asemenea, ne exprimăm îngrijorarea cu privire la centrul de tineret. Deși a fost bugetat și implementat ca un centru de tineret, am constatat cu surprindere că la fața locului este scris centru cultural. Cerem public lămuriri din partea conducerii Consiliului Județean pe această temă. Suntem dispuși să sprijinim autoritățile să facă un centru de tineret la standarde europene și să obțină acreditare în acest sens. Ne opunem transformării acestuia într-un mijloc de exploatare economică.” a declarat Alexandru Bajdechi, monitor local în cadrul proiectului Tineri pentru Democrație.

„În situația de față, cerem amânarea ședinței Consiliului Județean din 4 februarie, publicarea de urgență a proiectelor de hotărâri pe site și organizarea unei dezbateri publice privind bugetul județului pe anul 2016. În caz contrar, ne vom adresa autorităților competente”, precizează CTR.

Sursa foto: ctr.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp