19:02 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Asteroidul „Spooky” va trece pe lângă Pământ chiar de Halloween

21 Oct, 2015 19:51 2068 Marime text

Potrivit unui comunicat al NASA, un asteroid de dimensiuni mari, ce a primit numele de catalog 2015 TB145, va trece foarte aproape de Pământ chiar în ziua de Halloween.

Se pare că NASA nu știa nimic despre acest bolovan cosmic până acum zece zile, când a fost descoperit de observatorul Pan-STARRS din Hawaii, transmite SPACE.com.

Astronomii au calculat că asteroidul va trece la aproximativ 500.000 kilometri de Pământ, adică de aproximativ 1,3 ori distanța de la Pământ la Lună, la 31 octombrie, la doar trei săptămâni după descoperirea sa de către NASA, care dă asigurări că nu există niciun fel de pericol de coliziune, potrivit agerpres.ro.

Diametrul lui „Spooky”, așa cum a mai fost supranumit asteroidul, este estimat între 290 și 650 de metri.

Cercetătorii NASA de la Jet Propulsion Laboratory, din Pasadena, California, se pregătesc să-l urmărească pe „Spooky” prin intermediul radiotelescoapelor de la Goldstone Deep Space Communications Complex din California, dar și prin Green Bank Telescope din West Virginia, și, posibil, de la Observatorul Arecibo din Puerto Rico.

„Această trecere a asteroidului prin vecinătatea noastră reprezintă o oportunitate extraordinară de a-i studia proprietățile fizice”, potrivit NASA.

Asteroidul se va deplasa cu viteza de 125.500 km/h și „se anunță una dintre cele mai bune ținte radar ale anului”.

Sursa foto: nasa.gov