Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:26 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Educaţiei vrea să facă o bază de date cu subiectele la examene

ro

08 Oct, 2011 20:13 1117 Marime text

MECTS vrea să creeze o bază de date privind subiectele la examene, un prim pas fiind evaluările iniţiale, tocmai pentru că de câţiva ani sunt discuţii legate de subiectele formulate de CNEE, iniţiativa având la bază nevoia de adaptare a programului de învăţare la clasă la particularităţile elevului.

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, a precizat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, că ministerul utilizează ca resursă testele create de fiecare dascăl în parte pentru a construi o bancă de instrumente de evaluare unică.

"Tocmai pentru că există, de prea mult timp, discuţii în jurul subiectelor formulate de CNEE (Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare - n.r.), am dorit ca, în elaborarea subiectelor, să se ţină cont, în primul rând, de experienţa la clasă a fiecărui profesor. Cu siguranţă, testele primite ne vor sprijini în adaptarea evaluării la profilului fiecărui elev, evitând, poate, anumite disfuncţionalităţi. Asta nu înseamnă, însă, că sistemul îşi propune renunţarea la standarde", susţine Oana Badea.

Potrivit acesteia, instrumentul evaluării iniţiale determină o abordare adaptată a procesului de învăţare la particularităţile elevului.

"Cu alte cuvinte, colegii noştri nu mai fac ceea ce se întâmpla trist până acum: redactau o planificare perfectă, întâlneau la clasă elevi cu particularităţi individuale şi de grup, dar se chinuiau şi ei, şi elevii lor, să respecte minunatul document. Ceea ce spunem în 2011 e că, în cele 10 săptămâni de şcoală rămase până la sfârşitul semestrului, dascălul predă exact cât poate să asimileze elevul din faţa sa", a spus secretarul de stat.

Referindu-se la resursele utilizate de profesor, pentru buna desfăşurare a testelor iniţiale, Badea arată că "pentru toate cadrele didactice din România, o foaie simplă de hârtie, un instrument de scris şi subiectul dictat sau scris pe tablă erau suficiente".

"În şcolile în care s-a întâmplat altfel, înseamnă că au existat resurse. Nimeni din Ministerul Educaţiei nu a impus o implicare financiară suplimentară. Testele iniţiale, indiferent de cum au fost ele numite, au existat şi până în prezent. Beneficiul major este că părinţii au aflat, în sfârşit, despre dreptul copilului său, de a-i fi adaptat programul de învăţare la clasă", mai spune secretarul de stat în MECTS.

Secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Marian Pop, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, că România a fost "bulversată" de testele iniţiale, modelele elaborate de Serviciul Naţional de Evaluare fiind "greşite" şi "în afara programei".

"Toată România a fost bulversată de aceste teste iniţiale. În incapacitatea sa, Ministerul Educaţiei a emis un ordin prin care a făcut acea foaie de parcurs cu două săptămâni de recapitulare după care o săptămână de teste, iar pe site-ul MECTS, în modelul de planificare, cadrele didactice trebuiau să facă recapitulări numai în prima săptămână. Noi, ca profesori, aveam două recomandări de la minister, ba că facem recapitulări şi dăm teste, ba că facem recapitulări şi mergem cu programa în continuare", a declarat el.

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii