Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:58 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sondaj de opinie Sunteți de acord cu privatizarea Portului Constanța?

ro

01 Mar, 2021 00:00 3827 Marime text
  • Portul Constanța beneficiază de o poziționare geografică avantajoasă, aspect confirmat și de rolul major pe care îl are în cadrul rețelei europene de transport intermodal, fiind localizat la intersecția rutelor comerciale care leaga piețele țărilor fără ieșire la mare din Europa Centrala și de Est cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrala și Orient.


Premierul Florin Cîțu a declarat că a fost adoptat un proiect de lege prin care se abrogă prevederile Legii 173/2020, referitoare la interzicerea, pe o perioadă de doi ani, a vânzării participaţiilor deţinute de stat la companii.


„A fost aprobat un proiect de lege foarte mult aşteptat, în special, de partea puternică a economiei, de economia privată, proiect de lege care, atunci când a apărut, a creat foarte multă rumoare şi neîncredere în România, proiect de lege care a fost aprobat de opoziţia de atunci, o lege care a fost aprobată atunci în Parlamentul României, proiectul de lege de acum abrogă acea lege care suspenda un lucru firesc pentru o economie de piaţă, dreptul companiilor din România, celor unde statul este acţionar majoritar, să acceseze fonduri din sectorul privat, să fie capitalizate cu fonduri din sectorul privat. Astăzi reparăm această nedreptate (...). Din primul moment am spus că vom abroga această lege în momentul în care vom prelua guvernarea şi astăzi în şedinţa de guvern a fost aprobat un proiect de lege care abrogă Legea 173 din 2020, privind unele măsuri pentru protejarea intereselor naţionale în activitatea economică“, a declarat Florin Cîţu, la Palatul Victoria, la finalul şedinţei de Guvern, potrivit agerpres.ro.


Printre obiectivele vizate de acest proiect de lege se află și Portul Constanța.


Conform portbusiness.ro, cel mai mare port maritim din România și al patrulea ca marime din Europa, Portul Constanța ocupa o suprafata de 3.926 hectare, dintre care 1.313 hectare uscat și 2.613 hectare apă, avand o lungime desfașurată a zonei perimetrale externe de peste 30 de kilometri între municipiul Constanța și sudul localității Agigea.


Fiind situat pe rutele a trei coridoare de transport pan-european care leagă Marea Nordului de Marea Neagră prin culoarul Rhin-Main-Dunare, portul Constanța beneficiază de o poziționare geografică avantajoasă, aspect confirmat și de rolul major pe care îl are în cadrul rețelei europene de transport intermodal, fiind localizat la intersecția rutelor comerciale care leaga piețele țărilor fără ieșire la mare din Europa Centrala și de Est cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrala și Orient, conform sursei citate.


„Fiind atât port maritim, fluvial cat si turistic, ofera o serie de avantaje precum: port multifuncțional cu facilități moderne și adâncimi ale apei bazinului portuar suficiente pentru acostarea celor mai mari nave care trec prin Canalul Suez;
centru de distribuție a containerelor către porturile din Marea Neagră;
facilitati moderne pentru navele de pasageri; conexiuni bune cu toate modalitățile de transport: feroviar, rutier, fluvial, aerian si conducte; statutul de zonă liberă, care permite stabilirea cadrului general necesar pentru facilitarea comerțului exterior și a tranzitului de mărfuri către/dinspre Europa Centrală și de Est“, potrivit portbusiness.ro.


În contextul celor mai sus precizate, ZIUA de Constanța lansează un sondaj de opinie cu următoarea întrebare:


Sunteți de acord cu privatizarea Portului Constanța?




Citește și

16 nave au fost reținute de judecători în Portul Constanța, din 2018 până în prezent. Lista completă

Moștenitorii farmacistului Berberianu, din Constanța antebelică, la judecată pentru plaja Mamaia. Cum s-a terminat procesul


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii