Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:02 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Experimentele din învățământul românesc aduc profesorii la limita răbdării

ro

25 Jan, 2021 00:00 4142 Marime text

De astăzi se intră în ultima săptămână a semestrului I, iar noutățile au venit tăvălug peste angajații din învățământul românesc: controversata dezbatere publică a planurilor cadru, în care geografia și istoria sunt... „cenușărese”, vaccinarea pe repede înainte, încheierea mediilor cu două note sau prelungirea termenului cu opt săptămâni, reducerea drastică a claselor de-a IX-a, planificarea orelor remediale (completați dvs. restul listei).
 
În urmă cu un an, era adoptat în Senatul României un proiect de modificare a Legii educației care prevedea că, în învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează: a) educația antepreșcolară (creșele): grupa cuprinde în medie 6 copii, dar nu mai puțin de 3 și nu mai mult de 8; b) învățământul preșcolar (grădinițele): grupa cuprinde în medie 12 preșcolari, dar nu mai puțin de 6 și nu mai mult de 17; c) învățământul primar: clasa cuprinde în medie 17 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22; d) învățământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 22 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26; e) învățământul liceal și profesional: clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 26; e1) învățământul dual: clasa cuprinde medie 22 de elevi, dar nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 26.
 
Va să zică exista cadru legislativ încă din luna februarie 2020, dar acum, pe repede înainte, ministrul Sorin Cîmpeanu, confruntat cu scăderea dramatică a numărului de clase, a dat un ordin privitor la reducerea efectivelor la clasele de liceu, din anul școlar 2021-2022.
Asta după ce deja cifra de școlarizare fusese avansată, directorii își făcuseră „temele” și în ceea ce privește normele profesorilor.
Întrebat în cadrul recentei conferințe de presă dacă, în baza noului ordin, directorii o vor lua de la capăt, prof. Sorin Mihai, inspector școlar general, a declarat „se știa că în anul școlar viitor vom avea o scădere, deci managerii ar fi trebuit să se pregătească măcar mental pentru această scădere”.
Așadar, directorii ar fi trebuit să-și facă mental un plan B, să-i anunțe pe profesori că, din cauza scăderii numărului de clase, vor fi nevoiți să-și caute prin alte unități completări de norme. Lucru care, de altfel, s-a și întâmplat, cadrele didactice fiind puse în alertă, până la apariția ordinului legat de diminuarea efectivelor de la clase. Ca să nu mai spunem că majoritatea cadrelor didactice sunt convinse că noile efective impuse nu vor fi respectate și, prin intervențiile „sfinte”, se va ajunge tot pe la vreo 30 de elevi în bănci. Mai ales că în liceele teoretice efectivele au fost reduse cu câte trei elevi, în timp ce la tehnologice, cu doi elevi.
Un haos generalizat, pe fondul, și mai grav, al restricțiilor impuse de pandemie, când tot sistemul se întreabă: oare cum o vom lua de la capăt începând cu 8 februarie?
 
Citește și:

Ca urmare a scăderii drastice a cifrei de școlarizare în învățământul constănțean: Normele profesorilor vor depinde de abilitățile manageriale ale directorilor
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii