Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:53 17 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Legi utile Normele de aplicare ale OUG 3/2021, publicate în Monitorul Oficial. Cum va fi angajat personalul în centrele de vaccinare

ro

02 Feb, 2021 00:00 5554 Marime text
  • Medicii, asistenții și registratorii medicali implicați în campania de vaccinare anti COVID-19 vor fi plătiți cu până la 90 de lei pe oră


Ordinul nr. 73/83/2021 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății a fost publicat în data de 1 februarie 2021 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103. Astfel, au fost publicate normele de aplicare a OUG 3/2021 privind angajarea personalului în centrele de vaccinare din afara unităților medicale.


Redăm mai jos textul integral al ordinului:

”ART. 1
Plata personalului medico-sanitar și a registratorilor medicali, cu excepţia personalului delegat sau detaşat, care își desfășoară activitatea în cadrul centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 organizate de către unitățile sanitare, aflate în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, precum și plata medicilor de familie pentru serviciile prevăzute la art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID 19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății, pentru activitatea realizată de la data demarării etapei a II-a și a III-a de vaccinare, se face în baza unui contract distinct, de prestări servicii, încheiat între personalul medico-sanitar, respective registratorul medical și reprezentantul legal al autorității publice locale sau județene.

Art. 2 – (1) Personalul care își desfășoară activitatea în centrele de vaccinare împotriva COVID-19 este reprezentat de medici, asistenți medicali, care își exercită profesia în condițiile legii, precum și de registratori medicali. Responsabilitatea privind asigurarea personalului, precum și a programului de activitate în cadrul centrelor de vaccinare revine autorității publice care a organizat centrul de vaccinare.

(2) Personalul care desfășoară activitate medical la un furnizor care are încheiat un contract de furnizare servicii medicale cu o casă de asigurări de sănătate poate desfășura activitatea în cadrul unu icentru de vaccinare împotriva COVID-19, numai în afara programului de activitate stabilit și prevăzut în cadrul contractului încheiat cu casa de asigurări de sănătate.

Art. 3 – (1) Activitatea de informare, vaccinare, monitorizare și raportare a reacțiilor adverse a persoanelor, desfășurată în centrele de vaccinare organizate în alte locații decât cele organizate în unitățile sanitare se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, de la capitolul 66.01 „Sănătate”, titlul 51 „Transferuri între unități ale administrației publice”.
(2) Finanțarea activităților de la alin. (1) se realizează în limitele sumelor aprobate cu această destinație prin legile bugetare anuale
(3) Durata prezentului contract se poate întrerupe înainte de 31 decembrie 2021 ca urmare a încheierii campaniei de vaccinare împotriva COVID-19.

Art. 4 – Documentele necesare desfășurării activității de informare, vaccinare, monitorizare și raportare a reacțiilor adverse în cadrul centrelor de vaccinare organizate în alte locații decât cele din cadrul unităților sanitare sunt următoarele:
a) chestionar triaj vaccinare adulți, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne, al ministrului apărării naționale și al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020 privind stabilirea normelor privind autorizarea, organizarea și funcționarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, pentru pacienții vaccinați în cabinetul medicului de familie;

b) formularul pentru consimțământ informat prevăzut la art. IV pct. 2 subpct. 2.3 din Ordinul ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne, al ministrului apărării naționale și al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020 privind stabilirea normelor privind autorizarea, organizarea și funcționarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, pentru pacienții vaccinați în cabinetul medicului de familie;

c) fișă raportare RAPI, pentru cazurile apariției unei reacții adverse postvaccinale indezirabile (RAPI), acestea fiind investigate și raportate în conformitate cu metodologia de supraveghere RAPI - http://www.cnscbt.ro/index.php/metodologii/rapi potrivit anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne, al ministrului apărării naționale și al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020 privind stabilirea normelor privind autorizarea, organizarea și funcționarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, la semnalarea acestora de către persoana vaccinată;

d) fișa de declarare a profesionistului în domeniul sănătății pentru raportarea RAPI la Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) potrivit modelului din anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sănătății, al ministrului afacerilor interne, al ministrului apărării naționale și al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020 privind stabilirea normelor privind autorizarea, organizarea și funcționarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, în cazul autosesizării privind posibile reacții adverse asociate administrării vaccinurilor;

e) registrul de vaccinare (Registrul electronic național de vaccinare);

f) adeverința de vaccinare în format hârtie, pentru cazurile în care aceasta nu poate fi generată automat din RENV, pentru pacienții vaccinați în cabinetul medicului de familie.

Art. 5. - Modelul de contract care se încheie între personalul medico-sanitar și registratorii medicali și unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale este prevăzut în anexa la prezentul ordin și face parte integrantă din acesta.

Art. 6. - Pentru plata activităților de vaccinare desfășurate de către personalul medico-sanitar, reprezentantul legal al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale care a organizat centre de vaccinare împotriva COVID-19 încheie un contract de prestări servicii cu personalul medico-sanitar și registratorii medicali care își manifestă disponibilitatea de a lucra în centrele de vaccinare împotriva COVID-19, în baza următoarelor documente:

a) cerere pentru intrare în relație contractuală cu autoritatea locală pentru realizarea activității de vaccinare împotriva COVID-19;

b) documente care atestă înscrierea în una dintre categoriile de personal necesar desfășurării activității de vaccinare - medic, asistent medical, registrator medical.
Art. 7. - (1) Pentru plata activității personalului medico-sanitar și a registratorilor medicali care deservesc centrele de vaccinare organizate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, reprezentantul legal al acesteia solicită direcției de sănătate publică județene/a municipiului București încheierea contractului de finanțare, în conformitate cu prevederile ordinului ministrului sănătății pentru aprobarea modelului de contract prevăzut la art. 2 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății.

(2) Reprezentantul legal al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale care a organizat centrul de vaccinare împotriva COVID-19 este direct răspunzător de corectitudinea datelor cuprinse în cererea de finanțare fundamentată, care se întocmește pe baza foii colective de prezență, pentru fiecare centru de vaccinare.

Art. 8. - Direcțiile de specialitate ale Ministerului Sănătății, autoritățile administrației publice locale, precum și personalul medical implicat în asigurarea activității de vaccinare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I”.

Concret, OUG 3/2021 prevede următoarele sume:
 
  • 90 lei/oră pentru medici;
  • 45 lei/oră pentru asistenții medicali;
  • 20 lei/oră pentru registratorii medicali.

De asemenea, cei menționați anterior, cât și medicii de familie vor primi bani pentru implicarea în campania de vaccinare anti COVID-19, potrivit OUG 3/2021. Mai exact, ordonanța prevede că pentru informarea, programarea la vaccinare, monitorizarea și raportarea reacțiilor adverse pentru persoanele aflate pe listele proprii, medicii de familie beneficiază de următoarele tarife:
 
  • pentru primii 50% din numărul total al persoanelor înscrise pe lista proprie, eligibile la vaccinare: 30 lei/serviciu;
  • peste pragul de 50,001% din numărul total al persoanelor înscrise pe lista proprie, eligibile la vaccinare: 50 lei/serviciu;
  • peste pragul de 60,001% din numărul total al persoanelor înscrise pe lista proprie, eligibile la vaccinare: 60 lei/serviciu.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii