Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:20 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiecte de infrastructură, care pot descongestiona traficul către sudul litoralului, ţinute în sertar de ministrul Grindeanu!

ro

16 Mar, 2023 00:00 2394 Marime text
  • Primul proiect este Alternativa Techirghiol - legătura rutieră rapidă între autostrada A2 şi sudul litoralului cu profil de drum expres care ar avea rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 şi de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria
  • Cel de-al doilea proiect vizează electrificarea căii ferate spre sudul litoralului, proiect inclus de USR la finanţare în PNRR, pentru care nici până astăzi nu a fost lansată licitaţia de lucrări

Senatorul USR Constanţa, Remus Negoi trage un semnal de alarmă în privința proiectelor de infrastructură care ar fi putut rezolva problema traficului aglomerat către sudul litoralului, dar care sunt ţinute în sertar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Primul proiect este Alternativa Techirghiol.

Legătura rutieră rapidă între autostrada A2 şi sudul litoralului cu profil de drum expres ar avea rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 şi de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria.

Traseul drumului va avea o lungime totală de 25,875 km.

Conform proiectului, acesta începe din intersecţia drumurilor naţionale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, şi se desfăşoară pe direcţia nord-sud, trece prin apropierea localităţilor Eforie, Techirghiol, Moviliţa, Biruinţa, Moşneni şi 23 August.

„Când USR a fost la guvernare, proiectele ce vizează Alternativa Techirghiol şi electrificarea căii ferate Constanța – Mangalia au reprezentat o prioritate pentru ministrul USR al Transporturilor, Cătălin Drulă. După septembrie 2021, modul dezastruos în care PNL şi PSD s-au ocupat de cele două proiectele de infrastructură a făcut ca în prezent acestea să fie aproape în stadiul în care au fost lăsate de USR.
Am fost pe teren să vedem cum stau lucrurile cu proiectul Alternativei Techirghiol. Nu doar că nu există constructori pe teren, nu e finalizat studiul de fezabilitate, nu a fost obţinut acordul de mediu şi nu e lansată licitaţia de lucrări”, susține parlamentarul constănțean.

Cel de-al doilea proiect vizează electrificarea căii ferate spre sudul litoralului.

„În ceea ce priveşte electrificarea căii ferate Constanţa – Mangalia, proiect inclus de USR la finanţare în PNRR, s-au acumulat întârzieri, nici până astăzi nu a lansat licitaţia de lucrări, deci contractul de execuţie nu poate fi semnat aşa cum se cere prin PNRR.
Nu ştiu dacă incompetenţa, reaua voinţă sau nepăsarea reprezintă motivul pentru care aceste două proiecte importante nu au fost realizate până acum, însă cei care au de suferit de pe urma faptului că acestea sunt ţinute pe loc sunt cetăţenii - atât constănţenii care locuiesc în sudul litoralului, cât şi turiştii care sunt nevoiţi ca în vacanţă să piardă ore bune în trafic sau în tren”, a mai precizat senatorul USR constănțean.


PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:
 
USR a depus în Parlament legea care taie taxa verde aplicată prosumatorilor de energie
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii