Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sucursala SNCFR Marfa Constanta isi modernizeaza instalatiile

ro

25 Jun, 2004 00:00 1033 Marime text

Proiecte de mediu sustinute in regie proprie

Anul acesta se va finaliza reabilitarea tuturor punctelor de alimentare a locomotivelor de pe raza sucursalei SNCFR Marfa Constanta * In acest sens, au fost alocate cateva zeci de miliarde de lei * Dupa terminarea operatiunii de reabilitare a acestor puncte, combustibilii deversati accidental vor fi folositi, printr-un complex procedeu de colectare, reabilitare si valorificare, la functionarea centralelor termice

Locurile si zonele mai sensibile legate de mediu si protectia lui in cadrul unitatilor feroviare sunt cele care alimenteaza locomotivele, amplasate pe calea ferata, in depouri. Aici, exista linii alocate special acestor operatiuni, unde se realizeaza procesul de revizare si echipare si, cu acest prilej, se face si alimentarea lor. Pana prin anii 1994-1995, nu au fost niste deziderate primordiale ale societatilor de cale ferata, si in general ale economiei. O data cu apropierea de normele europene, de dezideratul integrarii, desigur ca si pretentiile vizavi de modul cum se respecta aceste norme au crescut. In depouri, practic, liniile procesului tehnologic nu au fost incluse in niste programe de reabilitare si modernizare, de foarte multi ani. Astfel, ca zonele liniilor pe care se alimentasera chiar si locomotivele cu aburi au devenit imbacsite de imensele cantitati de combustibil, respectiv motorina, uleiuri, pacura, care au ajuns accidental in sol, infestandu-l. Viorel Turcu, directorul general al Sucursalei SNCFR Marfa Constanta, ne-a declarat ca "pentru efectuarea unor lucrari de protectie a mediului la aceste puncte au fost intocmite liste-proiecte si, o data cu aparitia surselor de finantare a investitiei, au fost demarate si lucrarile de reabilitare si modernizare a procesului tehnologic de alimentare". Pana acum au fost finalizate integral lucrarile de modernizare a procesului tehnologic la depoul Fetesti si mai bine de trei sferturi din lucrari sunt efectuate la liniile de la Palas, care vor fi terminate cel mai tarziu in luna septembrie anul acesta. "Dupa intrarea in functie a acestor puncte modernizate, scaparile de combustibil vor intra intr-un sistem complex si modern de colectare, recuperare si valorificare, urmand a avea diverse intrebuintari, si probabil cea mai mare parte a cantitatilor recuperate va ajunge la centralele termice", ne-a mai spus Turcu. Sumele investite pentru aceste proiecte de protejare a mediului se ridica la cateva zeci de miliarde de lei, iar lucrarile s-au efectuat in timp relativ scurt, pentru ca operatiunile tehnologice nu au fost oprite, desi lucrarile de infrastructura sunt destul de delicate si se fac in anumite perioade ale anului. Tot Turcu ne-a mai declarat ca aceste lucrari sunt sustinute material de sucursala, fara nici o contributie din afara.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii