Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:15 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Minorii pot anunta abuzurile la 983

ro

16 Apr, 2004 00:00 1205 Marime text

Telefonul Copilului

Telefonul Copilului este un serviciu social gratuit, din cadrul Directiei Generale pentru Protectia Drepturilor Copilului * Menirea lui este de a prelua sesizarile in cazurile in care minorilor le sunt aplicate tratamente necorespunzatoare si de a interveni in solutionarea lor * In ultima saptamana, inclusiv de Paste, au fost primite doua semnalari la 983

Copiii care sunt abuzati, exploatati ori neglijati de parinti pot apela in regim de urgenta la numarul de telefon 983. Acest telefon a fost denumit Telefonul Copilului si reprezinta un serviciu pentru protectia copilului, de tip permanent si gratuit, menit sa primeasca semnalari ale unor situatii in care copiii sunt supusi unor tratamente necorespunzatoare de catre parinti, dar nu numai. Prin acest serviciu social se poate interveni prompt, printr-o echipa mobila, in cazurile grave care pun in pericol integritatea fizica si psihica a minorilor. Telefonul Copilului functioneaza permanent, toate apelurile fiind preluate direct de un asistent social care evalueaza nevoile imediate ale minorului si potentialul risc privind expunerea acestuia la abuz, neglijare sau exploatare. In momentul in care a format numarul de telefon 983, cel care a sunat primeste informatii si servicii adecvate necesitatilor copilului, sau recomandari pentru solutionarea situatiei care l-a determinat sa apeleze Telefonul Copilului. Daca persoana care suna este chiar minorul abuzat ori un parinte, atunci asistentul social incearca sa ofere mai intai un suport emotional si informational. "De cele mai multe ori, cel care recurge, in caz de o asemenea urgenta, la sprijin prin acest telefon este fie unul dintre parinti, care alaturi de copii sufera un abuz, fie altcineva care cunoaste situatia, insa foarte rar un copil suna la 983", ne-a declarat Elena Tudor, director adjunct al Directiei Generale pentru Protectia Drepturilor Copilului Constanta. Convorbirea telefonica se face in conditii de stricta confidentialitate, astfel incat copiii sa fie protejati. In cazul in care situatia copilului este grava, pentru a evita ca acesta sa sufere, la fata locului se deplaseaza o echipa mobila alcatuita din doua persoane: un asistent social cu studii superioare si un politist. "Sunt zile in care avem inregistrate cate trei-patru apeluri de acest gen. De exemplu, in aceasta saptamana, inclusiv in cele trei zile de Paste, au fost primite doua sesizari, care nu au necesitat deplasarea echipei mobile", ne-a explicat Elena Tudor. Telefonul Copilului functioneaza din anul 1999, iar in situatiile in care se constata ca minorul este abuzat sau neglijat, echipa mobila de urgenta care merge la adresa acestuia are obligatia de a-l lua din mediul nefamilial si de a-i pune la dispozitie un spatiu in care sa fie in siguranta. Apelul este gratuit, iar daca timpul discutiei cu asistentul social depaseste 50 de minute, restul minutelor sunt taxate, insa contravaloarea lor este achitata de catre DGPDC. Acest serviciu este creat pentru a putea interveni in solutionarea unor cazuri in care copilul este supus unei vieti traumatizante. Multi minori pot scapa din iadul unui mediu in care nu sunt crescuti cum trebuie, daca respectivele situatii sunt prezentate organelor competente sa actioneze.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii