Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:28 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

DMHI lanseaza o nava portcontainer de 750 TEU

ro

23 Oct, 2004 00:00 1966 Marime text

Proiectul 4037 este gata de livrare

Astazi, beneficiarul proiectului 4037, Volharding, va intra in posesia celei de-a patra nava "made in DMHI" * Este vorba de un portcontainer de 750 TEU al carui armator va fi Unitas Schiffahrtsgessellschaft din Germania * Propulsia navei va fi asigurata de un motor Diesel semirapid, nereversibil, de tip MaK 8M43, fabricat in Germania, care poate furniza pana la 7200 CP la 500 rotatii/minut

La numai o luna dupa livrarea catre grupul olandez Volharding a proiectului 4038, astazi a venit randul proiectului 4037 sa tina capul de afis. Cu alte cuvinte, este vorba despre livrarea catre acelasi beneficiar, Volharding, a proiectului 4037 care s-a concretizat intr-o nava portcontainer de 750 TEU. Ea constituie cea de-a patra nava dintr-o serie de sapte nave de acest tip, complet saturate, pe care Daewoo Mangalia le-a contractat cu grupul olandez in baza contractului incheiat in data de 19 septembrie 2001. Din aceasta serie fac parte proiectele 4035, 4036 si 4041 care au fost livrate deja catre Volharding, beneficiarii lor finali fiind Beluga si JR Shipping.Armatorul proiectului 4037 este desemnat a fi Unitas Schiffahrtsgessellschaft din Germania, in baza parteneriatului cu olandezii de la Volharding, caruia i s-a livrat pana in prezent proiectul 4033, nava partial saturata. Capacitatea nominala de transport a navei este de 750 containere de 20 picioare (TEU) sau alternativ, 356 containere de 40 picioare (FEU) impreuna cu 38 de unitati TEU. Nava este dotata cu sisteme ajustabile pentru amararea containerelor, in magazia numarul 2, ceea ce face posibil si transportul containerelor utilizate in sistemul anglo-saxon: 451 containere de 30 picioare si 313 containere de 45 picioare. Propulsia navei va fi asigurata de un motor Diesel semirapid, nereversibil, de tip MaK 8M43, fabricat in Germania, care poate furniza pana la 7200 CP la 500 rotatii/minut. Specific acestui tip de propulsie este sistemul de control al pasului elicei, ceea ce permite deplasarea navei si pe directia inapoi. Adaugand elicea de manevra din prova, se poate spune ca solutia tehnica aleasa confera navei o buna manevrabilitate nefiind necesara prezenta impingatoarelor si remorcherelor portuare. Fiecare proiect pe care santierul naval DMHI reuseste sa-l duca la bun final contribuie in mod direct la solidificarea increderii si a relatiilor de afaceri cu clientii existenti cu care Daewoo Mangalia are proiecte in desfasurare, precum si la promovarea unei imagini pozitive a santierului pe piata constructiilor navale, piata pe care concurenta este din ce in ce mai acerba pe fondul cresterii atat a pretului materialelor, cat si a experientei beneficiarilor finali. Calitatea proiectelor livrate de catre Daewoo Mangalia si seriozitatea manifestata in relatiile cu clientii reprezentand principala carte de vizita a santierului, fac ca acesta sa fie unul dintre principalii jucatori pe piata constructiilor navale in zona Marii Negre. Mai trebuie mentionat faptul ca nava portcontainer e dotata si cu un sistem de alimentare cu energie electrica pentru 120 containere frigorifice de 40 picioare.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii