Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:21 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

An de exceptie pentru Administratia Canalelor Navigabile

ro

15 Dec, 2005 00:00 806 Marime text

Profit de aproape un milion de euro

# Este pentru prima data in istoria Canalului cand se depaseste un trafic de peste 30 de milioane de tone capacitate * Pe 18 noiembrie s-a realizat planul pe anul 2005, iar pe 29 noiembrie s-a egalat traficul de marfuri si tone capacitate realizat anul trecut * Valentin Zeicu, directorul ACN, a declarat ca, datorita unor contracte mai mult sau mai putin bine intocmite, Administratia Canalelor Navigabile a inregistrat intarzieri la ceea ce inseamna finalizarea investitiilor in domeniul public al statului insa, pentru anul care vine, compartimentul tehnic al companiei a luat masuri necesare pentru ca aceasta intarziere sa fie recuperata

Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile (CN ACN) SA Constanta a organizat ieri o conferinta de presa pentru a prezenta atat realizarile cat si nerealizarile companiei, in anul care tocmai se incheie. Valentin Zeicu, directorul general al ACN a declarat ca, anul 2005 este, in domeniul realizarilor indicatorilor fizici, un an de exceptie. Zeicu a mai spus ca este pentru prima data in istoria Canalului cand se depaseste un trafic de peste 30 de milioane de tone capacitate. Astfel, Canalul Dunare-Marea Neagra a atins aproape 50% din capacitatea de trafic pentru care a fost proiectat, lucru care nu s-a mai intamplat. Din aceasta cauza se vor planifica mai temeinic intrarile in ecluza, pentru a reduce timpul de stationare a navelor, pentru a incuraja si a obtine un trafic cat mai fluent, cat mai productiv pentru ACN. Directorul general al ACN a mai declarat ca, pe 18 noiembrie a.c., s-a realizat planul pe anul 2005, iar pe 29 noiembrie s-a egalat traficul de marfuri si tone capacitate realizat anul trecut. Din punct de vedere al realizarii indicatorilor economici, in conditiile in care ACN a dat inapoi la Bugetul de Stat aproximativ un milion si jumatate de euro, iar din diferentele de curs a pierdut un milion de euro, profitul companiei pe anul 2005 este de aproximativ 36 de miliarde de lei. Zeicu considera acest profit o mare realizare a acestui an. Directorul ACN a declarat ca, datorita unor contracte mai mult sau mai putin bine intocmite, Administratia Canalelor Navigabile a inregistrat intarzieri la ceea ce inseamna finalizarea investitiilor in domeniul public al statului insa, pentru anul care vine, compartimentul tehnic al companiei a luat masuri necesare pentru ca aceasta intarziere sa fie recuperata. Valentin Zeicu a prezentat proiectele companiei pe care o conduce pentru anul 2006, printre care se numara si modificarea regulamentelor de navigatie pe canalele Cernavoda-Agigea si Poarta Alba-Medgidia. Acestea vor permite, in sensul cresterii traficului pe cel de-al doilea canal, navigatia convoaielor formate din impingator si mai multor barje, cu indeplinirea conditiilor de navigare si de infrastructura a canalului, aceea ca aceste convoaie sa nu depaseasca 150-155 metri. Ca o certitudine pentru perioada urmatoare, noile tarife vor fi reduse cu 50% pentru cei care vin pentru prima data pe Canal, preturi care sunt incurajatoare pentru noii clienti. De asemenea, tarifele vor fi aceleasi, atat pentru romani cat si pentru straini. Valentin Zeicu a mai spus ca ACN are in plan, in acest an, multe proiecte si studii de fezabilitate, cel mai important fiind aducerea in standarde a sistemului informational. "Cel mai tarziu in prima jumatate a lui 2007 vom avea un sistem RIS (River Informational System) in functiune", a precizat Zeicu. De asemenea, directorul ACN a mai spus ca exista vesti bune in ceea ce priveste fondul de investitii pentru finalizarea lucrarilor la Canal, care se presupune ca va fi de 50 de milioane de dolari. Aceasta suma va veni ca un efort de investitie in sectorul public al statului, in perioada 2007-2012 si va aduce multe locuri de munca pentru firmele de constructii din zona. "Vom incerca in perioada urmatoare sa finalizam studiile de fezabilitate si proiecte tehnice pentru marirea lungimilor de dana, pentru ca porturile sunt neincapatoare", a mai spus Zeicu, in incheierea conferintei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii