De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
08:45 19 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„De fapt, industria online nu este despre PageRank, este despre utilizatori!” Interviu cu Kaspar Szymanski, fost membru al echipei Google Search Quality

ro

10 Sep, 2015 00:00 2364 Marime text
Unul dintre invitații la SemDays 2015, cel mai mare eveniment de Search Engine Marketing, este Kaspar Szymanski, fost consultant SEO în echipa Google Search Quality, cel care a creat și a condus comunitatea webmasterilor din Europa şi a avut ca principală activitate identificarea și penalizarea tehnicilor de spam și a încălcării ghidului de calitate Google.

Cu alte cuvinte, vom avea ocazia, la evenimentul din septembrie, de la Bucureşti, să aflăm lucruri interesante din culisele celui mai important motor de căutare și să adresăm întrebări sensibile unui specialist care știe foarte bine când și de ce ne penalizează Google website-ul și, mai ales, cum scăpăm de penalizare.
Un interviu preluat de pe blogul SemDays și semnat Irina Nica, Marketing Manager la SEOmonitor.com şi SEMDays, ne ajută să-l cunoaștem puțin pe Kaspar Szymanski, înainte să îi pregătim cele mai incomode întrebări.

Ai făcut parte din echipa Google Search Quality ceva vreme (din 2006 până în 2013) și ți se spunea Matt Cutts al Europei, iar acum ai propria ta agenție de SEO, SearchBrothers.com, împreună cu alți câțiva colegi de la Google. Cu siguranță ceea ce faci acum poartă amprenta experienței la Google. În ce a constat activitatea ta la Google?

Salut și mulțumesc pentru invitația la SemDays 2015, la București. În primul rând, rolul meu la Google era să analizez și să urmăresc modalitățile de încălcare a ghidului de calitate Google. Unele dintre concluziile și inițiativele mele s-au bucurat de multă atenție, iar altele, de mai puțin interes, dar întotdeauna a fost foarte captivant să contribui la perfecționarea și la dezvoltarea unui produs atât de cunoscut și de utilizat cum este Google.

De asemenea, o vreme am condus operațiunile din zonele EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), pentru crearea și păstrarea legăturii cu comunitățile de webmasteri, aceasta fiind una dintre cele mai plăcute activități în echipa Google. Am simțit și am înțeles ca misiunea de îmbunătățire continuă a performanțelor Google și sprijinirea deținătorilor de website-uri sunt strâns legate.

A fost dificil pentru tine să părăsești echipa Google și să începi un capitol nou în cariera ta, agenția The Search Brothers?

Să părăsesc Google și să devin antreprenor a fost cumva ca o încheiere a unei aventuri, pentru a începe alta, la fel de interesantă și de provocatoare. Nu am regretat niciodată această schimbare, chiar dacă uneori mi-a fost greu. Privesc în urmă, la perioada în care am făcut parte din echipa Google Search Quality, ca la o experiență fascinantă, unică și care m-a ajutat să-mi definesc cariera.

Ne-am întâlnit pentru prima oară la Ungagged London, unde ai susținut o sesiune de întrebări libere. Care a fost cea mai dificilă întrebare și cât de multe lucruri poţi să dezvălui din culisele Google?

Desigur, sunt câteva subiecte despre care nu pot să dau detalii, dar acesta nu este cel mai dificil lucru. Cel mai sensibil subiect de abordat în SEO este confidențialitatea. Accesul la informaţii și stocarea acestora, fără violarea dreptului la intimitate, este cu adevărat cea mai mare provocare.

În calitate de specialist SEO, ce instrumente folosești de cele mai multe ori?

La Search Brothers, folosim destul de multe instrumente SEO, printre care și Screaming Frog, Botify, OnPage.org, DeepCrawl și Powerdrill.com. Desigur, un audit al unui site nu este complet, dacă nu sunt folosite și instrumentele Google (Webmaster Tools / Analytics).

Vă prezentăm în continuare câteva întrebări pe care i le-am adresat lui Kaspar Szymanski împreună cu Radu Marcușu, managerul echipei Search de la SEOmonitor.ro. Sunt întrebări provocatoare și răspunsuri care ne dau de gândit și care, cu siguranță, vă vor convinge să veniți la SemDays 2015, la București, în perioada 24 - 25 septembrie, la Băneasa Shopping City.

Cum identifică Google link-urile plătite? Acele link-uri nenaturale pentru care este penalizat automat sau manual un website.

Recunoașterea link-urilor plătite nu este o problemă. Știi pe cineva care se limitează la numai câteva link-uri? În experiența mea de consultant SEO, am văzut că, de cele mai multe ori, link-urile sunt principala și poate singura strategie urmată pentru creșterea PageRank-ului.

O întrebare mai interesantă este însă cât de repede poate fi identificat de către roboții Google sau de către competitorii site-ului un profil al link-urilor, un model al strategiei de linkbuilding folosite pentru un website. Am să păstrez detaliile pentru discuțiile de la SemDays.

Google ia în considerare semnalele din Social Media ca factor de ranking? Dacă un articol câștigă un număr mare de aprecieri pe rețelele de socializare, acest fapt va aduce site-ului meu mai multă autoritate?

Pot să vă spun sigur că semnalele sociale nu sunt un factor direct de influențare a ranking-ului. Motivele sunt numeroase, însă unul dintre cele mai importante este informația prea fragmentată. Dacă semnalele sociale pot avea un impact asupra vizibilității site-ului pe motorul de căutare este o întrebare mai potrivită. Iar răspunsul este: da, semnalele din Social Media pot să conteze în vizibilitatea unui site în paginile de rezultate Google!

Dacă PR (PageRank) nu mai există, cum putem să știm ce site-uri au o autoritate bună?

PageRank-ul nu are legătură cu SEO, iar deținătorii de site-uri ar trebui să se gândească la asta. Este o pierdere de timp, mai ales că nu putem să știm ce se schimbă și în ce ritm vin aceste schimbări pe Internet, in general.

Brandul și interacțiunea, comunicarea, cu utilizatorii sunt factori mult mai importanți pentru creșterea autorității unui website. De fapt, industria online nu este despre PageRank, este despre utilizatori!

Sponsori

Evenimentul este organizat de:


 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii