Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
05:30 24 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Content Marketing sau cum realizezi o strategie de conţinut eficientă

ro

21 Sep, 2015 00:00 1347 Marime text
Ştiai că 70% dintre marketeri realizează mai mult conţinut decât anul trecut? Cu toate acestea, prea puţini folosesc o strategie documentată care să genereze rezultate reale de business. Am descoperit detalii interesante despre acest subiect în urma participării la webinarul realizat de Beans United. Tema întâlnirii? „Content Marketing. Cum Transformi Cuvintele în Rezultate“. Participanţilor, pas cu pas, le-au fost prezentate modele de organizare a calendarului editorial, propuneri de strategii şi portretizarea profilului consumatorului.

Termeni specializaţi. Principii simple de pus în practică

Îţi doreşti să dezvolţi un conţinut relevant, care să atragă vizitatori, să-i convertească în leaduri, adică în posibili cumpărători ai produselor serviciilor tale? Ai încercat să dezvolţi o strategie de content marketing, dar nu ai înregistrat rezultatele aşteptate? Vrei să îţi îmbunătăţeşti tehnica? Doreşti să dezvolţi conţinut şi vrei să înveţi cum poţi aplica o strategie de content marketing care să dea rezultate din prima? Astfel de întrebări şi-au găsit răspunsul la webinar.
 
Seminarul online a început cu prezentarea evoluţiei spectaculoase, din ultimii ani, a strategiilor de marketing bazate pe conţinutul text, video sau audio. „Consumatorii evită din ce în ce mai mult reclamele plătite şi caută în mod activ răspunsuri la întrebările lor“, este una dintre explicaţiile oferite. În acest sens, vin în ajutor statisticile. De exemplu, ştiai că 84% dintre oameni au părăsit un site din cauza reclamelor irelevante? Sau că 86% schimbă canalul în timpul pauzelor publicitare? Drept urmare, consumatorii îşi doresc un conţinut care să-i ajute să îşi îndeplinească diverse obiective.

Cum realizezi un profil al clientului ideal? 


Un pas important pentru strategie şi creaţie este profilul clientului care este interesat de serviciile sau de produsele pe care vrem să le vindem, profil numit în termeni de specialitate „buyer persona“. În funcţie de tipul de afacere sau de activitatea unei companii, poate fi realizat un singur profil al clientului ideal sau mai multe.
 
Potenţialul client, a cărui identificare are un rol esenţial pentru întreaga activitate de business, poate fi cunoscut dacă sunt urmaţi o serie de paşi. Este necesară, bineînţeles, o etapă de cercetare, pe parcursul căreia să înţelegem cine este cu adevărat cumpărătorul nostru ideal. De obicei, el este clientul care aduce profitul cel mai mare, pe o perioadă lungă de timp. După ce l-am identificat şi i-am atribuit un nume relevant, este important să obţinem informaţii ce ţin de backgroundul lui (aici intră detalii despre locul de muncă, compania la care lucrează, dar şi ce educaţie, aspiraţii şi hobby-uri are), date demografice (gen, segment de vârstă, venituri), dar şi factori de identificare (aici ne referim la nevoi, probleme specifice, subiecte la care este sensibil).
 
Acestor informaţii li se adăugă orice alt element pe care îl considerăm important în procesul de înţelegere a profilului clientului, şi aici ne referim la tot ce pornește de la nevoile, dorințele și interesele buyer persona. De exemplu, „Ce canale de comunicare folosește cel mai des publicul-țintă?“ este o întrebare relevantă pentru profilul clientului ideal. Răspunsul este important pentru alegerea canalelor de promovare. Degeaba faci un spot TV dacă publicul-țintă nu se uită la TV!
 
Prin urmare, trebuie definit foarte clar profilul clientului ideal, deoarece atenţia acestuia se câștigă dezvoltând conținut relevant pentru el. Astfel, se vor construi relații de durată, reflectate ulterior în rezultatele de business. Concluzionând, marketingul avansează până în punctul în care obţine informaţii detaliate despre tipul de client pentru care se pregăteşte un anumit produs.
 
Sursa foto: Beans United
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii