Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:55 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanta S-au deschis lucrarile la noul pod rutier peste Canal

ro

09 Jul, 2010 07:31 1250 Marime text

Podul rutier de peste Canalul Dunare-Marea Neagra va conecta partea de sud a Portului Constanta cu Autostrada Bucuresti-Constanta

Reprezentantii Ministerului Transporturilor au inaugurat, ieri, lucrarile la podul rutier de peste Canalul Dunare-Marea Neagra. Secretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor, Marin Anton, prezent la Constanta, spune ca acest pod este de utilitate pentru cei care lucreaza in Portul Constanta, dar si pentru decongestionarea traficului greu din unele zone ale orasului. Acesta a precizat ca podul rutier va conecta partea de sud a Portului Constanta cu Autostrada Bucuresti-Constanta. „Aceasta realizare este prima de gen din Portul Constanta, prin fonduri europene. Urmeaza sa fie inaugurata si lucrarea de marire a digului de larg, cu 1,1 km. Pe langa aceste modernizari, urmeaza si lucrarea de largire a posibilitatii de acces pe CFR in Portul Constanta, lucrare care va fi accesata tot prin fonduri europene", a precizat Marin Anton. In total, se vor face investitii, in urmatorii ani, in Portul Constanta, prin fonduri europene, de aproape 250 milioane de euro. La randul sau, directorul general al CN APM, Ioan Balan, spune ca termenul de executie a podului rutier, care va fi amplasat la km 0+540 al CDMN, este de 11 luni.

Prin aceasta lucrare, se va decongestiona traficul pe DN 39, care leaga Constanta de toate statiunile litorale, si se va face o uniune vamala, din punctul de vedere al Politiei de Frontiera, intre cele doua sectoare portuare. Specialistii au declarat ca, anual, tranziteaza orasul Constanta 120 mii TIR-uri, asta, in conditiile in care traficul cu containere a scazut cu 50%. Potrivit unuia dintre constructori, podul rutier va fi ridicat pe doi piloni principali, cu o deschidere de 180 metri si cabluri de sustinere, intregul pod avand o lungine de 900 metri. Se va lucra cu doua firme subcontractoare la partea metalica si de cabluri, intrucat acestea nu se fabrica in Romania. Zilnic, in medie, pe santier vor lucra 200 de oameni, dintre care 80%, din Constanta, 15% - din Bucuresti si 5% - din strainatate, pe partea de consultanta. „Vom face exact cum a facut Anghel Saligny, vom trece cu un flux de camioane incarcate, timp in care noi vom sta sub pod", a precizat constructorul. Termenul de garantie a lucrarii este de 5 ani, dar durata de viata a podul este de 100 de ani, conform normativelor romanesti cerute.

www.observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii